Shopping och museum. Samt mammautgång

I lördags åkte vi in till staden direkt efter frukost. Vi drog en vända på stan. Det händer ju typ aldrig att vi gör allihop tillsammans. 
Albin har ju som sagt vårkänslor och började prata om keps i förra veckan så jag tyckte han själv kunde leta efter en han ville ha. Han hittade faktiskt två huvudbonader till sommaren så han blev nöjd ❤️
Elsa hittade en liten kaninväska på HM som hon ville ha men den fick hon inte. Hon fick istället nya välbehövliga strumpor bla. 
Två klädaffärer tog vi oss igenom (Elsa hann få utbrott när hon inte fick gå som hon ville) och avslutade shoppingen med ett besök i leksaksaffären. 
Det var svårt att komma därifrån. Albin köpte sig en ny liten bil. Elsa hittade inget hon fastnade för ordentligt så hon gick därifrån tomhänt. Ännu ett utbrott hann hon med innan vi kom ut genom dörrarna.
En fika blev det också. Utbrottsfri 😉

Vi åkte vidare på museum. Luftvärnsmuseet. Ett litet museum som vi snabbt gick genom. Fast nere i källaren blev vi fast. Barnen tyckte det var skitkul att sitta på luftvärnskanonen och veva på vevarna och dra i spakarna. 
En snabbis in på Jula hann vi också. 

Vi var hemma igen framåt tretiden. Jag började lite smått göra mig iordning för kvällens utgång. Peter och barnen kollade film. När vi bara någon timme senare tittar ut är det helt vitt! Fasiken vad snö det kom 😔 och väldigt lokalt!
Peter skjutsade ner mig till halv sex bussen. 
Det var min chef som "lurade" med mig ut på galej. Och det var väl på tiden att jag provade på kroglivet igen 😉
Först möttes vi upp för lite förfest hemma hos henne med två andra tjejer/kvinnor/tanter. Jag var iallafall yngst! 😉
Vi drack lite bubbel och åt lite tilltug och snicksnackade. Mest om våra barn..... Haha! 
Till halv åtta hade vi bokat bord på ett lokalt hak i Rimbo där det senare under kvällen skulle bli spelning med ett lokalt band.
Helt ok kväll! God mat, trevligt sällskap, öl men ganska dålig livemusik. 
Det var skitkul att komma ut! Att träffa och lära känna nya trevliga människor och släppa all kontroll hemma. 
Mitt socialaliv har ju varit typ obefintligt de senaste åren. Det är fan inte lätt att hitta vänner som vuxen. Det är något jag saknar jättemycket! 

Peter hämtade mig vid 01 och vi skjutsade hem en annan i sällskapet.
Hemma var farfar snäll och kom in till oss den timmen Peter var iväg och hämtade mig, ifall barnen skulle vaknat. 

Jag höll mig på benen hela kvällen! Men drack också ganska mycket vatten 😉
Sov som en stock gjorde jag sedan. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0