Tillbaka till dagis

I tisdags var det äntligen dags för barnen att återvända till dagis efter två sjukveckor hemma.
Albin tyckte ju som vanligt att det bara skulle bli tråkigt men det glömde han bort så fort han kom dit.
Lämningen var inga problem alls och dagen flöt på bra för dem. Jag hade svårt att få med mig dem hem efter lunchen. Som vanligt! 
Elsa var helt slut och var millimeter från att somna i bilen flera gånger på hemvägen. Väl hemma tog hon istället väldigt god tid på sig att komma till ro och somna efter hon landat i sängen. 

Albin och jag ägnade kvällen åt klyx 😔
Vi hade i flera dagar kämpat med hans mage utan resultat. Det har gått så bra väldigt länge nu och vi har sluppit använda av oss klyx sedan jättelänge. Men nu var vi tvungna igen. Det gick bra. Albin är ju så himla duktig. Trots att han inte vill så ligger han stilla hela tiden. Och vi fick resultat! Bra jobbat av oss! Följden blev tom. stopp i toan resten av kvällen 😊


Albin är inne i en Bilar period igen. Jag vet inte hur många gånger han sett filmerna de sista två veckorna?
Men han leker också mycket själv med Blixten eller scener ur filmen.
Favorit scenen är när Blixten och Bärgarn skrämmer de trötta traktorerna. 
Såhär hittade jag alla hans traktorer ståendes inne på hans rum
I mitten står Bärgarn och runt om honom ligger stegrade och välta väckta traktorer. 
Jag kan inte sluta fascineras av barnens fantasier. Det finns inget stopp ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0