Torsdag och fredag. Elsas födelsedag!

Hemresan från Linköping i torsdags gick som på räls. Bokstavligt 😉 Tåget höll tiden och tunnelbanan och bussen passade bra ihop. 
Jag blev hämtad av chefen vid bussen och vi åkte direkt iväg på ett par timmars jobb. Sedan skjutsade hon hem mig. 
Jag var hemma vid 17 och då satt de och åt här hemma. Dom blev väldigt glada av att se mig och jag med såklart! ❤️ Två nätter borta är nyttigt 😉

Peter axlade allt ansvar själv här hemma väldigt bra. Med lite hjälp av farmor och farfar en av eftermiddagarna. 


Fredagen såg ut som vanligt, bortsett från att det var Elsas födelsedag då! 😊
Peter var ledig men jag skulle iväg och jobba tidigt men vi hann fira födelsedagsbarnet med ett par paket och sång (Blinka lilla stjärna) innan jag var tvungen att åka.
Det var först en lite fundersam tjej som tittade lite skeptiskt på oss när vi tågade in på hennes rum sjungande men när hon fick se paketen blev hon ivrig
- Om jag håller ballongen uppochner ser det ut som en femma! Kom Albin på 😊

När jag åkte till jobbet kröp de andra ner i sängen igen och satte igång Morgonshowen. Fusk!!! 


Efter mitt första avklarade jobb kom Peter in och mötte upp mig på Ica. Vi tog en fika och betade sedan av handlingen inför helgens kalas. 
Jag åkte vidare till nästa jobb och Peter åkte tillbaka hem till barnen och farmor. 

Jag var hemma efter ett och satte igång med bakning. Städ och plock blev det endel också. Men Peter hade varit väldigt flitig under dagen här hemma ❤️

Några dagar tidigare frågade jag Elsa vad hon ville ha för mat på sin födelsedag.
- Hmmmm.... "Ockoli"/broccoli. Sa hon tillslut.
Haha! Inga stora krav 😉 
Vi hade inte tänkt greja med någon tårta eller så på födelsedagen utan vänta med det till kalaset på lördagen men Albin blev lite irriterad. På morgonen innan jag åkte till jobbet så hör jag honom säga till Elsa:
- Vi ska äta prinsesstårta idag när du fyller år.
Elsa vet väl inte riktigt vad prinsesstårta är men för att slippa besvikelse senare på dagen så säger jag till dem att vi inte ska äta någon tårta idag utan vänta med sådant till kalaset dagen efter. 
Ni skulle sett blicken jag fick av Albin!
- Fast när man fyller år ska man faktiskt äta tårta! Röt han tillbaka väldigt bestämt. 
Vi gick halva vägen var och kom överrens om att en pannkakstårta blev bra 😊

Pappan stod för pannkaksmakeriet till middagen och alla blev nöjda och mätta. Elsa åt MASSOR! 😊

Efter maten firade vi den lilla damen med mer paket. Brorsan hade svårt att hålla sina fingrar borta men han fick också ett par paket.
Den mest uppskattade presenten var dockvagnen. Kärlek med en gång! ❤️ Resten av kvällen körde hon runt på dockorna, bäddade ner dem och pussade på dem ❤️
(Hon skulle bara veta att det är mammans gamla dockvagn med 29 år på nacken!) 

Barnen stupade i säng innan sju. Båda var helt slut och de nämnde inte ordet fredagsgott ens. Inte heller protesterade över att inte få vara uppe och vänta in mormor, morfar, moster och onkel som de visste skulle komma under kvällen. De somnade som små grisar.

Elsa gav nog sin 2 årsdag högsta betyg tror jag 😊 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0