Förra veckan

Hela veckan var en krassel och kraxvecka för oss alla. Pappan kände sig risig redan veckan innan och hade väl varit givmild och bjudit oss andra i familjen på lite baciller också. 
Barnen började känna sig risiga lördag förra veckan och jag vaknade upp riktigt risig på söndagen. 
På måndagen hade jag lovat jobba extra och ordnat att farmor skulle komma hit och ta hand om barnen men eftersom jag redan på söndagen kände mig ordentligt risig så förvarna jag chefen och vi bestämde att vi skulle hjälpas åt med måndagskobbet. 
Farmor kom vid niotiden och jag åkte i samma veva. Passade på att veckohandla på hemvägen och var hemma vid tvåtiden tror jag.
Här hemma hade det gått bra men barnen var trötta. Elsa somnade middag redan innan lunch och vaknade inte förän efter tre timmar! 
Albin och jag la oss på soffan med en film när jag kom hem. 
Kvällen var fantastisk! ❤️ Vi var ute och njöt ända till barnen la sig för natten

Albin som hade sin sista dag som 3 åring tog födelsedagen med ro och sov så gott.
Elsa däremot började hosta som en galning och lyckades aldrig somna. Hon hostade så hon höll på att kräkas. Hon satt med oss i soffan och vi tog fram i hinken i fall att, den behövdes aldrig användas turligt nog. Den lektes mest bara med istället 

Sedan sov hon faktiskt bra hela natten.


Tisdagen var ju VAB för mig. Vi grattade Albin med paket och sång på sängen innan pappan for till jobbet.
En strålande dag som vi njöt av ute ❤️

Albin hoppade upp på cykeln igen efter vinteruppehållet och ville inte sluta trampa 😊



Onsdagen var dagis stängt och barnen skulle vara hos farmor medan jag jobbade. Släppte av dom där vid 07, jobbade och var tillbaka hos dem vid 11 igen. De hade varit ute i lekparken och sedan ätit pannkakslunch. Med egengjord glass till efterrätt. Det fanns till mig också! 
Jag var galet trött och mådde inget vidare. Vi åkte hem och la oss allihopa för en tupplur. Alla somnade! Så skönt! Och behövligt. 
Denna dag var helt fantastisk också och vi var ute hela kvällen. Eftersom kommande dag var helgdag och vi på kvällen väntade mormor och morfar så försökte vi sysselsätta oss ordentligt för att få timmarna att gå. Albin skulle ju vara vaken tills dem kom hade han bestämt.
Vi tog en promenad ner till M&M och hoppade studsmatta bla. Albin cyklade faktiskt hela vägen!

När det var dags att gå hemåt fick jag, Peter och jycken märkligt nog gå hem själva. Barnen hade fixat skjuts hem i farbror Anus nya bil. 

Mormor och morfar anlände äntligen vid 21.30 ungefär och Albin höll sig vaken. Vilken tur eftersom de hade med sig massa paket! 😉




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0