Klippt och klart

Vi spenderade hela förmiddagen inne. Gråtrist väder ute. Vi hade pyjamaser på oss ända till lunch. Albin slöade mest i soffan framför tvn. Elsa stoppade jag i säng redan vid 10.30 i ett försök till lite vila eftersom vi skulle iväg efter lunch. 
Albin tyckte det var konstigt att hon skulle lägga sig redan så tidigt 😊 Och somnade gjorde hon inte heller. Men vi försökte iallafall 😊
Jag tvättade och plockade med lite av varje.

13.30 hade jycken trimtid så vi åkte hemifrån lite innan 13. Lämnade av jycken och åkte vidare till en gårdsbutik/café för att slå ihjäl timmarna till jycken skulle hämtas igen.
Ett trevligt litet ställe. Barnen åt varsin glass trots höstkänslan ute. Jag nöjde mig med en kaffe.
Två små trevliga katter fanns det där!
Enligt Elsa så heter alla katter "igne"/Signe, som farfars katt 😊
Albin började frysa av glassen och gnällde att han ville åka hem men utanför hittade han några bilar att köra lite med så han glömde bort att gnälla 😉

15.00 var vi tillbaka och hämtade en ny klippt jycke. Han är så fin i sin sommarfrilla! ❤️ som en liten valp. 

När vi kom hem slurpande han i sig en halvliter vatten innan han gick raka vägen in till Elsas rosa fäll och la sig och började snarka. Det är jobbigt att bli fin 



Och imorse fick Albin tvätta fönster.
Efter frukosten upptäckte jag att någon smetat något på fönstret på balkongendörren i vardagsrummet. 
Jag visste inte om det var nytt eller gammalt och frågade Albin om han visste något om saken.
Nääää, han visste inget men jag såg på honom att han inte var ärlig. 
Får tillslut ur honom att han spottat ut sista macktuggan och smetat ut på fönstret med fingrarna..... Varför hade han inget bra svar på.
Och han fick som sagt städa upp efter sig själv
Och jag som de senaste dagarna flera gånger tänkt på att vi varit väldigt förskonade från bus, hyss och stökiga påhitt.
Man ska inte tänka så! 😊

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0