Rabarberpaj för vissa

Våra barn har haft hiskeliga humörsvängningar hela helgen. Förmiddagarna har varit hemska. Bara massa bråk och tjafs, gap och skrik. Fattar inte att de alltid är så synkade?! Eller smittar det tro?

Söndagen var en grå dag med regnet hängandes i luften. Vi passade på att gå ut en stund på förmiddagen medan det forfarande var uppehåll.
Jag och barnen plockade av våra första egna rabarber! Jag planterade dem jättesent i höstas men det växer så det knakar redan nu! 
Vi hjälptes åt att göra en rabarberpaj. Dom var riktigt duktiga, lugna och fokuserade ❤️ Albin "skalade" för glatta livet och Elsa var väldigt koncentrerad när det var dags att skära. Istället för att tärna så skar hon dem på längden och nästan strimlade dem 😉

När pajen skjutsades in i ugnen la sig de små bagarna för lite vila. 

Vi åt tidig middag för att jag skulle hinna äta innan jag åkte iväg på yogan vid 16. 
För dom som åt upp sin mat väntades nybakad rabarberpaj till efterrätt. 
Efter mycket om och men petade Albin i sig sin minimala portion och fick ta del av kakan. Den var jättegod!
Elsa fick däremot vara utan. 

Jag var iväg och yogade. Var ganska ofokuserad även denna gång. Svårt att koppla bort allt annat.
Var hemma igen lite innan 19. Båda barnen låg till sängs och somnade fort. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0