Svenssons

I förmiddags drog vi iväg bort till Järfälla igen. Vi bestämde oss för att köpa husvagnen vi var och tittade på förra söndagen.
Albin har haft bråttom och tyckt vi kunde köpt den redan förra veckan och Elsa erbjöd tom. alla sina pengar till att sponsra köpet 😉
Medan pappan skrev papper åt vi banan.
Några sekunder efter kortet tog stod Elsa bokstavligt på huvudet nerför trappan. Skrapsår under ögat och troligen en blåklocka imorgon blev resultatet. Men värst var ändå att hennes bananbit blev full med grus och ej ätbar. Tur att mamman hade en till banan i rockärmen 😉

På hemvägen somnade Elsa och det var mycket välbehövligt efter utebliven tupplur igår och knorr tidigt imorse.
Vi var hemma igen vid halv två och värmde oss efterlängtad lunch.

Jag skördade rabarber och fick hjälp av Elsa att skala dem för att kunna göra en morsdagpaj
Grabbarna gick ut till vagnen och fixade. Jag och Elsa anslöt också när pajen skjutsats in i ugnen.
Ungarna for in och ur i husvagnen och ville undersöka ALLT. 

När pajen var uppäten drog jag iväg på yogan. Det var ett jobbigt pass idag! Skönt med en genomkörare av kroppen. 

Jag kom hem lite innan 19. Båda barnen sov sedan nästan en hel timme tillbaka. 
Jag slängde i mig en jättegod korvstroganoff Peter lagat! Han kan om han vill och måste 😉
Sedan gick vi ut till husvagnen och fortsatte greja lite. I fred. Utan klåfingriga ungar.
Jag har plockat ner gardinerna för att tvättas och Peter har pysslat med vattnet. Sett till att allt fungerar och hur det fungerar. 
Jycken hittade en bra fönster plats ❤️

Nu ska vi bara byta efternamn till Svensson.
Vi kan pricka av villa, kombi, hund, och husvagn på listan 😉

Vi förbereder oss för en sjukvecka.
Albin började hosta helt plötsligt igår och har fortsatt med det idag men har varit opåverkad för övrigt. Men framåt kvällen idag började han tydligen känna sig krasslig och somnade för natten redan vid 18 ❤️
Pappan hade tyckt han kändes lite varm också så han fick lite febernedsättande och har sedan dess sovit som en stock. 

Kommentarer
Postat av: Farmor

Grattis till husvagnen :-), den är jättefin. Önskar många trevliga utflykter.

2016-05-30 @ 08:16:12
Postat av: Mamma/Mormor

Grattis! Vad kul. Nu kan ni ut och åka :-D

2016-05-30 @ 11:24:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0