Det har hĂ€nt en hel del i veckan inser jag nu 😊

I mÄndags var jag och barnen hemma som vanligt. Det var superhÀrligt vÀder sÄ vi var ute hela förmiddagen.

Efter lunch fick vi besök av Jessica.

Albin lyckades vippa ut halva sin legolĂ„da och försökte lura lillasyrran till att stĂ€da upp. SnĂ€ll som hon Ă€r sĂ„ hjĂ€lpte hon till lite men lessnade fort 😉
Jag hade jobb pĂ„ kvĂ€llen och Jessica var snĂ€ll och hĂ€ngde med som sĂ€llskap. Bra mycket roligare med sĂ€llskap! 😊


I tisdags nÀr jag kom till dagis för att hÀmta barnen satt det en lapp pÄ dörren.
Jahopp! Magsjuka eller löss. Hann jag tÀnka men det var bara en pÄminnelse om fixarkvÀllen.
Den hade vi givetvis glömt bort och jag tÀnkte att vi skippar den för jag hade ingen lust alls. Men nÀr jag kommer upp till Albin rusar han mot mig och sÀger:
- Mamma! Vi ska Äka hit ikvÀll och kratta och grilla korv pÄ majbrasan!
Och hans kompis kommer hack i hÀl och vrÄlar:
- Ni MÅSTE! komma ikvĂ€ll till majbrasan!!!

Haha! Man Ă€r inte sjĂ€lv om att bestĂ€mma saker och ting lĂ€ngre 😉
NÀr vi kom hem ringde jag Peter och frÄgade vad han ville och vi bestÀmde att vi skulle mötas upp vid dagis allihopa vid 16.
Elsa sov middag och jag och Albin vilade upp oss pÄ soffan innan vi ett par timmar senare Äkte tillbaka till dagis igen.
Elsa tyckte det var mycket mĂ€rkligt att Ă„ka till dagis TVÅ gĂ„nger samma dag 😉

Det var en jÀttefin eftermiddag och vi jobbade hÄrt. Vi klippte ner massvis med buskar och krattade.
Jag fick tom. vÀrldens blÄsa pÄ tummen. AJ!!!
Vi grillade korv. Men inte pĂ„ majbrasan utan i en grill 😉 Och Albins kompis som befallde oss att komma dök inte upp sjĂ€lv. Haha!

Vi var hemma lite innan 19 och barnen stupade i sÀng och somnade som stockar.
Kanske borde ha fixarkvĂ€llar lite oftare Ă€ndĂ„... 😉


I onsdags flöt allt pÄ som vanligt.
Elsa lÀgger sig och sover nÀr vi kommer hem och Albin ansluter oftast till farfar om han Àr hemma och sedan ser jag knappt skymten av honom fram till middagen.

Elsa leker med sina dockor fortfarande och dukar upp med mat bÄde nu och dÄ och överallt.
- Mamma! Jag har gjort en tÄrta! Ropar hon glatt och visar upp pizzan i plast.
- Ja vad fin! Är det ljus i den? FrĂ„gade jag och menade besticken.
- NÀÀÀÀ!!! Det Àr jodgubbar! Fick jag till svar

Efter middagen drog jag ivÀg pÄ jobb och yoga.
Peter och barnen gick ut.
Efter gympan förra veckan har det övats flitigt pĂ„ kullerbyttor och nu klarar de bĂ„da att göra det! Inte alltid rakt och perfekt men de har fattat galoppen! 😊

I torsdag hade jag lite Àndrad jobbtid och började senare, sÄ barnen hade Àndrad dagistid ocksÄ. Vi Ät frukost hemma och anlÀnde till dagis 08.30 istÀllet för 06.45.
Barnen tyckte det var mycket speciellt 😊
Men jag Àr glad att jag "slipper" lÀmningarna pÄ morgnarna. Detta var vÀl typ fjÀrde gÄngen jag lÀmnade.
Elsa blev lite blyg nÀr vi kom innanför dörrarna och klÀngde sig fast runt min hals. Fröken Kerstin fick dra loss henne frÄn mig och gÄ bort till vinkfönstret.
Albin blev ocksÄ lite blyg nÀr vi kom upp till hans avdelning men kramade hejdÄ och stÀllde sig vid fönstret för att vinka han ocksÄ.
Jag hann bara ner för trappan och ut genom grinden och höja handen innan Albin redan försvann frÄn fönstret.
Och Elsa vinkade och log hon med sÄ jag kunde Äka dÀrifrÄn med gott samvete. Men ÀndÄ kÀnde jag tÄrarna brÀnna bakom ögonen nÀr jag Äkte dÀrifrÄn.
Är som sagt tacksam att slipper lĂ€mna ofta. Tar hellre fajterna med arga barn som inte vill Ă„ka hem frĂ„n dagis 😉

IstÀllet för att hÀmta dem vid 12 som vanligt sÄ hÀmtade jag dom 13.30.
Ni mÄ tro att det var stort för dem att fÄ stanna kvar efter lunchen och leka! Albin var sÄ lycklig att fÄ hinna med ut och leka med kompisarna.
Elsa dÀremot missade ju sin middagsvila efter lunchen, vi brydde oss inte om att ens erbjuda henne den, men det gick sÄ bra sÄ! Hon fick vara med pÄ boklÀsningen efter maten samt leka ute Àven hon pÄ eftermiddagen.
Men Albin ville ÀndÄ stanna kvar lÀngre nÀr jag kom. Han ville Àta mellis ocksÄ.... Men men, jag fick med mig dom hem och de var slitna bÄda tvÄ! För Àven om de började senare Àn vanligt sÄ vaknade de ju innan 06.00 ÀndÄ....

Vi la oss pĂ„ soffan hĂ€r hemma och kollade Madicken. Eller "Manicken" som Albin sa förut 😊

Gos gos ❀ Och tjiv om vem som kan krypa in under mammas skinn först.
- Min mamma! Muttrade Elsa
- MIN mamma!! Var Albin snabb att kontra med.
De har aldrig brĂ„kat eller tĂ€vlat om uppmĂ€rksamheten frĂ„n mig eller Peter och aldrig varit speciellt avundssjuka pĂ„ varandra. FörĂ€n nu! Inte ofta men titt som tĂ€tt. Men det gĂ„r snabbt över ❀

Vi hann ut en svĂ€ng pĂ„ eftermiddagen och jag och Elsa tog en promenad. Hon gick med dockvagnen hela varvet runt hĂ€sthagarna. Duktig tjej! Men de sista hundra metrarna höll jag pĂ„ att krevera pĂ„ henne. Hon Ă€r sĂ„Ă„Ă„Ă„Ă„ omstĂ€ndig stundvis!!! IstĂ€llet för att bara gĂ„ sĂ„ vi kom tillbaka hem nĂ„gon gĂ„ng sĂ„ skulle hon greja och trilskas. Men hem kom vi tillslut. Men det dröjer nog innan vi gĂ„r sĂ„ lĂ„ngt med dockvagnen igen 😉

Och vet ni vad?!?!
I mÄndagskvÀll nÀr jag var och jobbade lÀrde sig Albin cykla helt sjÀlv!!! Tjoho!
I torsdagskvĂ€ll fick jag Ă€ntligen se det med egna ögon. Han Ă€r sĂ„Ă„Ă„Ă„Ă„ duktig grabben! ❀
Det var ju det jag sa! Bara han vĂ„gar prova sĂ„ kan han 😊


Kommentarer
Postat av: syrran/moster

Ser ut som ni haft en skön och rolig vecka. Hoppas tiden gÄr fort sÄ 2 veckor svischar förbi sÄ vi ses snart, saknar er!

2016-09-25 @ 09:16:31
Postat av: Mormor

Ni hinner med mycket kul pĂ„ en vecka 😊
Vad duktiga barnen Ă€r som redan lĂ€rt sig göra kullerbyttor 😍

2016-09-25 @ 20:00:29

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0