Förra helgen

Lördagen startades med ett besök på Höstens stora barnloppis innan gympan. Det blir svårare och svårare att fynda bra och begagnade kläder till barnen nu ju större det blir. Till Albin är det nästan omöjligt. Gick iallafall därifrån med ett par plagg var till dem båda. Och två till mig! 😊

Gympan var efterlängtad. Albin har pratat om det sedan söndagen innan. Han hoppades att hoppgropen skulle vara öppen även denna gång och det var den! Men ganska snart började han spåra ur och helt ofokuserad. Han är äldst (tror jag) och då tycker man ju att han borde vara lika observant vid instruktionerna av nya övningar som alla de andra som är typ två år yngre. Men han flängde mest bara runt och brydde sig inte alls om vad varken jag eller Peter sa till honom. Det slutade med att Peter lämnade salen med honom innan det var slut. Och ändå är lektionen bara 40 minuter....
Varken vi eller han vet varför han blev så? Han påstod i efterhand att han varit hungrig men det tror jag inte så mycket på. Han hade ätit bra med frukost innan vi åkte. Men men, nästa gång går det bättre hoppas vi!
Innan han spårade ur helt så hann han iallafall fortsätta öva på kullerbyttor samt springa och hoppa i gropen.

Elsa var mer fokuserad och blygheten släpper lite fortare varje gång.
Hon älskar också att hoppa i gropen, göra kullerbyttor samt gå balansgång 😊

Vi stannade till på Ica på hemvägen och åt korv med brödlunch.
Sedan var vi nog ute resten av dagen har jag för mig. Det var bra väder och vi passade på att njuta. Till middag grillade vi.

När vi gick ut igen efter middagen tyckte Elsa det var kyligt och drog på sig mössa. Med röd prislapp kvar på! 😉 ❤️

Vi gick upp till grannarna och barnen hoppade av sig den sista energin för dagen.


I söndags åkte far och son iväg på utflykt på förmiddagen. Destinationen var Arlanda och titta på flygplan. Jag och Elsa var kvar hemma. Hon ville inte alls gå ut efter frukosten. Hon hade inte tid. Hon hade fullt upp med att mata och söva sina dockor och möblera om bland möbler och rum.
Efter lunch tog vi en promenad och hon somnade middag i vagnen. Jag passade på att sitta ute i hammocken och virka ❤️

Jag har nu försökt börja avancera håruppsättningarna på lillstumpan. Vissa dagar får man inte röra hennes hår medan andra gånger vill hon ha uppsatt. Det är kul! Men svårt! Hon sitter inte stilla många sekunder så tofsarna blir ofta sneda och ojämna. Men vad gör väl det? 😉


Albin och pappan kom hem lagom till eftermiddagsfikat. De hade haft det bra och sett många flygplan. Två små nördar 😉❤️

Vi var kvar ute resten av dagen.
Min chef med son och hund kom förbi en stund och både barn och hundar lekte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0