Vilken lååååång dag

Vi fortsätter vara krassliga familjen.
Barnen har varit hemma med farmor och farfar idag medan jag jobbade och pappan var in till Stockholm för kursdag 2.

Jag kände mig överkörd av ett tåg imorse och åkte till jobbet med inställningen att bara göra det nödvändigaste för att orka med. Men när jag kom innanför dörrarna insåg jag att det skulle bli tufft. Jag var ju hemma och VABade i tisdags och tydligen var det ingen där istället för mig. Det syntes kan jag lova. Det var bara att bita ihop och köra på. Jisses så svettig och slut jag var när jag äntligen var färdig 3,5 timme senare.
Hade en lunchdate inbokad med min andra chef direkt efter och det smakade såååå gott! 😊

Efter luchen hade jag ett möte bokat för att diskutera min framtidsplan.
Jag ville att någon utomstående och kunnig skulle få säga sitt och kanske ge lite tips och råd.
Hon tyckte det lät skitbra och tyckte jag bara skulle tuta och köra!
Så himla kul att höra och jag hoppas nu att detta blir av! Förhoppningsvis får jag veta om ett par dagar.

Jag var hemma vid halv två och stupade ute på en filt på gräsmattan. Jag var helt sluuuut! Farmor åkte efter en stund och resten av eftermiddagen var fruktansvärt lååååång! Jag ville inget hellre än att bara få sova men med två barn som kivas och håller på är det omöjligt. Jag låg på min filt ute och hade koll på dem med ena ögat och sov med det andra 😉 När de flyttade på sig drog jag med mig filten och flyttade efter dem.
Framåt fyra började dom bli möra också, speciellt Albin, så jag lurade in dom till soffan och titta på Pippi. Skönt!

Peter kom hem vid halv sex och vi hade redan igår bestämt att han skulle köpa med sig pizza hem så jag skulle slippa laga mat. Perfekt! 😉

När barnen lagt sig vid sju gick jag ner och fortsatte plocka och sortera inför imorgon. Det är loppis nere i bygdegården och jag tänkte försöka kränga iväg lite prylar.

Men nu sängen! Efterlängtat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0