Första dagen av höstterminen avklarad

Hua! Inatt var det trångt i sängen. 

Albin kom intassande redan vid midnatt och slank ner ute på min kant.
Senare började Elsa knorra och även hon kom in till oss. Hon hade ont någonstans, troligen i benen. Hon fick lite alvedon och sov oroligt resten av natten.
Peter övergav oss och la sig i en av de tomma sängarna. 
Men fan så trångt det var!!! Barnen låg som ett plåster på mig på varsin sida. Varmt! Men ganska mysigt också såklart ❤️

När klockorna ringde lite innan 06 var det ingen av oss som skuttade upp utsövda. 
När vi väl kom upp så klarade vi av alla morgonbestyr utan några större dispyter eller utbrott. Fantastiskt!

Peter lämnade dem på dagis som vanligt och det hade gått fint.
Albin kände sig som hemma direkt! Elsa var väl lite tveksam men lät pappa gå ganska omgående. Hon klängde sig fast vid Albin istället ❤️ Båda avdelningarna äter alltid frukost tillsammans så det är bra. 
Men hennes osäkerhet försvann snabbt och hon tog sin plats bland alla kompisar. 

11.45 hämtade jag två glada barn ❤️
Kul att vara tillbaka med alla kompisar men skönt att få åka hem också 😊
De hade ätit lunch som hästar båda två! Miljöombyte är bra för aptiten tydligen.... 

Det har varit en riktigt fin dag och vi tillbringade hela eftermiddagen ute här hemma. 
Vi tog en promenad bort till brevlådan bla. 
Och inspekterade även havren 😉

Efter mellis blev Albin lite slö och la sig i mitt knä i hammocken ❤️

Elsa var det full fart på! Hon gungade 

Nu vid läggdags berättar Albin att han har ont i huvudet. Jag misstänkte något sådant! Jag har sett på honom under eftermiddagen att det var något men när jag frågat har jag inte fått något vettigt svar.... 


Nu har de båda lagt sig för en stund sedan. Laddar för en ny dag imorgon! 


Idag skördade jag den första bifftomaten. Snacka om biffig!!! Nästan 450 gram vägde den. Och god var den! Trots lite missbildad 😊


Kommentarer
Postat av: Syrran

Jäklar vilken tomat. Shit!!!

2017-08-15 @ 20:38:57
Postat av: Mormor

Skönt att första dagisdagen gick bra. Kul med kompisarna igen.
Du kan satsa på att bli tomatodlare 🍅

2017-08-15 @ 21:35:44
Postat av: Morfar

Vilken bäst

2017-08-15 @ 23:10:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0