Måndag och ny vecka

Nu drar vardagen igång på riktigt igen.

Känns ändå lite skönt, att få ordning på rutiner och allt. Mycket blir ju liksom hipp som happ när man inte har tider att ta hänsyn till osv. Och dessutom tror jag att denna familj behöver lite semester ifrån varandra nu 😉 

Peter åkte iväg vid 06.30 imorse. Jag hörde ingenting förän han stängde ytterdörren.
Ungarna sov de också!

Jag har ju börjat jobba mer på måndagar nu sedan i våras och har ju ungarna varit lediga från dagis, så idag kom farmor och hjälpte till. Hon kom redan lite efter 07. Jag låg yrvaken i sängen och ungarna sov fortfarande. Men de vaknade vid 07.30 och när jag sa att farmor redan kommit och att hon var ute så sprang de ut oklädda 😉

Jag åkte på jobb lite innan 09 och var hemma igen vid 15. 

Superfin dag! De hade varit ute hela dagen här hemma. Badat, ätit glass och lekt en massa. 


Kvällen var jättefin så det tog emot att gå in och göra kväll, men imorgon ringer klockan innan 06.00 för oss alla så nu måste det bli ordning om kvällarna.

Ungarna tycker det ska bli kul att komma tillbaka till dagis. 
De har renoverat och grejat där även denna sommar så det ska bli spännande att se hur det blivit 😊
Det blir också spännande att se hur Elsa tacklar att bli lämnad där imorgon bitti. Hon har ju nämligen blivit en stooooor pappagris nu efter alla veckor de varit tillsamnans under semestern. Men det går nog bra ❤️



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0