Tillbakablick

En snabb tillbakablick på förra veckan.


Tisdagen gled på som vanligt med jobb och dagis.

Onsdagen var Elsa hängig så hon fick stanna hemma med mig. 
Vi hade en lugn och skön morgon tillsammans ❤️ Innan vi hämtade Albin på dagis så tog jag med henne till ett av mina jobb för dagen. Det är bara 1 timmes jobb. 
Hon packade en väska med lite prylar att sysselsätta sig med och hon tyckte det var spännande 😊
Väl där så blir hon glatt mottagen och servas med egen Pippi "bio". Nöjd tjej! Och mamman kunde i lugn och ro utföra sitt jobb 😊

Eftermiddagen åkte jag iväg och betade av mitt andra dagsjobb. Det gick bra och jag ställde mig tom. på crosstrainern när jag kom hem, men några timmar senare började min mage sända ut varningssignaler och dagen avslutades ju med huvudet i en hink.


Torsdagen blev ju dryg. Jag kände mig som en urvriden trasa och klarade inget annat än ligga raklång på soffan. Elsa var fortsatt hemma hon med, fast ned snorig näsa. Hon fann sig tack och lov bra i att jag var halvt frånvarande och sysselsatte sig själv.
Peter skjutsade hem Albin från dagis så jag slapp sätta mig i bilen.
Framåt kvällen piggar jag på mig men mådde fortfarande uselt. Tanken på flyttstädet som väntade på mig dagen efter kändes hyfsat ångestladdat.... Och Elsa hade över 38 i temp. 

På fredagen vaknar jag och mår riktigt bra. Skönt! Körde mitt vanliga fredagsjobb 7-10.30 och blåste sedan vidare till flyttstädet. Jag bara körde på, ingen idé att stanna upp och tänka 😉 Framåt 19.30 tvingade jag mig själv att sluta och åka hem. 20.00 var jag hemma och 11,5 timmes effektivt jobb kändes i kroppen. 

Lördagen inledde jag med sovmorgon och vaknade med ömma armar och axlar. Haha! 
Vi hade lite slappmorgon här hemma tillsammans och lite efter 10 åkte jag för att göra klart flyttstädet. Framåt eftermiddagen fick jag tack och lov lite experthjälp av chefen och vi gjorde färdigt det sista tillsammans. Framåt 16-tiden ansåg vi oss färdiga och lämnade stället. Hade jag inte fått hjälp de två sista timmarna hade jag nog varit kvar där fram till kvällen igen. 
Jag kom hem utsvulten lagom till middagen med familjen. 
Peter och barnen hade haft en lugn och skön dag hemma ❤️

Söndagsförmiddagen spenderade vi ett par timmar ute. Skönt! Man är ute alldeles för lite denna tid på året 😔 
Farfar hade kört hem en stor kärra med ved så vi hjälptes åt att lasta av. 

Ärligt talat minns jag inte vad vi sysselsatte oss med resten av dagen? 

Jag är ganska säker på att vi höll oss hemma hela dagen iallafall. Vi grejade väl lite här hemma eller nått bara 😊 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0