Två flugor i en smäll

Vilken värdelös dag! 

Elsa har varit hemma idag också och i samma veva passade jag på att ha huvudet i spyhinken. Det började igår kväll, två gånger innan jag somnade. Vaknade vid 01 och var såååå hungrig och illamående. Åt en halv banan och drack ett halvt glas mjölk och la mig igen. Men fick snart rusa upp igen och sätta huvudet i hinken och rumpan i toan.... Suck! Men efter det har det varit lugnt. Men fy sjutton vad medtagen jag hann bli. Känner mig som en urvriden trasa. Och ska samtidigt ta hand om Elsa. 
Givetvis vaknade hon redan vid 06 imorse när pappan och Albin gick upp och åkte till dagis. 
Satte igång Alfonsfilm på tvn i sovrummet, hon låg och tittade och jag kunde slumra och när hon lessnade på tvn gick hon in på Albins rum och sysselsatte sig 😉

Förmiddagen ägnades i soffan. Jag låg under en filt och frös och ville inget annat än blunda. Det gjorde jag också då och då, Elsa var lite slö hon också så hon varvade lek med att krypa upp hos mig i soffan ❤️
Hon servade mig med mat bla. 

Peter var snäll och körde hem Albin från dagis vid 12 så jag slapp ge mig iväg. 

Han köpte med sig Cola åt mig också! Jag har varit så hungrig hela dagen men inget har tilltalat mig. Fick i mig lite nyponsoppa (som jag vanligtvis avskyr) och lite senare en macka. Och nu Cola och en banan. 
Jag börjar sakteliga komma tillbaka men vill helst ligga ner, huvudet bara snurrar om jag rör på mig. Så vi fördriver även eftermiddagen i soffan.

Vet i sjutton vad måendet beror på? Igår trodde jag det var magkatarr, hade ont i magen på dagen och kände mig lite uppblåst resten av dagen innan illamåendet sedan kom. Men jag vet inte om man vanligtvis spyr så många gånger av katarren?
Magsjuka tror jag inte heller på. Jag har inte mått så dåligt som man brukar av det. Jag är ju liksom bara medtagen. 
Och vi alla åt samma mat igår så det kan inte vara det heller. Om det inte är quinoan jag åt istället för riset de andra åt? 

Hur som så måste jag vara bra till imorgon. Jag har en lång dag med mycket jobb som ska klaras av. Peppar peppar! 


Kommentarer
Postat av: Mamma

Krya på er båda två 💕

2017-02-02 @ 19:31:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0