Förra veckan

Förra veckan blev ju bara knas efter mitt äventyr med bilen på tisdagsmorgonen. 


Dagen efter, på onsdagen, stannade jag hemma. Jag var faktiskt rätt öm i kroppen lite här och var men nacke och rygg var värst. Samt ömhet i skallen och huvudvärk.
Jag låg halva dagen och hämtade barnen på dagis vid 14. 
Bara tanken av att behöva sätta mig i bilen och köra gjorde mig lite kallsvettig men det går inte att banga. Det är bara att vara envis mot sig själv och fortsätta köra.

På eftermiddagen, när Peter kom hem från jobbet så åkte han och jag in till staden för att leta ny bil. Att panikköpa bil känns ju inget vidare men vi hade ju inte så mycket val. Vi måste ha två bilar.
Vår assistansförsäkring täckte bara hyrbil i tre dagar och därefter skulle det bli dyrt...
Vi kollade på en Volvo V50 som kändes helt okej. Något annat tilltalade oss inte. 
Vi stannade på Donken och åt en sen middag innan vi åkte hem.

Farfar passade barnen åt oss och det brukar ju aldrig vara några problem. Men denna eftermiddag blev tydligen ganska vild och tjafsig framåt kvällen. 
När vi kom hem vid 19 så hade han lagt båda två. Fast ingen sov. Båda låg och ylade. Eller Elsa hade somnat men väcktes av Albins ihärdiga ylande.
- Maaaaammaaaaaa!!!! Låg han och vrålade.
Jag gick in till honom så fort vi var hemma och han var helt förstörd.
- DU FÅR INTE VARA BORTA SÅ LÄÄÄÄNGE!!!! Skrek han åt mig med både tårar och snor sprutandes.
Lilla gubben ❤️ Han har tagit bilolyckan hårdast av oss alla tror jag men han har svårt att hantera det hela. 
Han som aldrig annars bryr sig om hur länge vi är borta. 
Han somnade snabbt sedan och likaså Elsa ❤️ 

Torsdagen körde vi på som vanligt. Eller nja nästan. Jag körde jobb 09-21. Hade ju lite att ta igen sedan både tisdagen och onsdagen plus ett flyttstäd som jag lovat. Men jag hade hjälp på kvällen så det gick bra. Men jag var bra slut när jag kom hem. Och hungrig! 
Just det! Jag mötte ju upp Peter och barnen hos bilhandlaren vid 15.30 för att kolla på Volvon lite bättre. Det var ju mörkt ute och ösregn när vi dagen innan tittade och provkörde den.
Den såg ok ut så vi slog till! Dock kunde vi inte ta med den hem på studs. Motorhuven var prickig av stenskott så de ville vi att de skulle fixa till. Troligtvis skulle den bli färdig till på tisdag.

På fredagen var jag faktiskt ledig, vilket var bestämt sedan långt tillbaka. Mycket passande efter allt! 
Farfar kom in i vanlig ordning innan 07 och han och barnen parkerade sig i soffan framför tvn. Jag låg kvar i sängen.
Även farmor kom som vanligt, fast lite senare. 
Jag masade mig upp ur sängen framåt 10. Skönt!

Farmor och ungarna pysslade med pumpor och jag ägnade förmiddagen åt att plocka ihop, sortera och prismärka kläder och diverse annat till barnloppisen jag skulle stå på på lördagen. Även det var planerat, inbokat och bestämt sedan länge. Men eftersom veckan blev som den blev så hann jag inte förbereda som jag tänkt. Det blev istället panikfix dagen innan...

Framåt 15 packar jag bilen full med loppisprylar och styr in mot staden.
Först hämtar jag upp Peter på jobbet. Han lämnade tillbaka hyrbilen tidigare på dagen så nu hade vi bara en bil.
Vi åkt till lägenheten där jag flyttstädade, för att fixa det sista. 
Därefter åkte vi och lastade av loppisprylarna vid mitt bord. 
Och sedan vidare till Ica. Inte ens den sedvanliga veckohandlingen blev av och vi skåprensade hemma kan man säga 😉 Men barnen var lite irriterade över att brödet tagit slut och att de bara fanns en liten skvätt yoghurt till frukosten.
Innan vi handlade så åt vi varsin bit lasange. Gott! Men att handla sent en fredagseftermiddag är ju ingen höjdare...
Efter handlingen fick vi åka tillbaka till lägenheten för att hämta all utrustning och lasta bilen full igen. Vi styrde vidare till min chef och lastade av allt.
Lite efter 19 var vi äntligen hemma! Barnen och farfar hade påbörjat sänggåendet. Det var två trötta och slitna barn även denna kväll. Men inte lika hysteriska 😉
Albin var dock lite bekymrad över att vi kom hem så sent, men jag förklarade allt vi gjort och då förstod han och somnade gott ❤️ Likså Elsa ❤️ 

Dessa två läskiga pumpor välkomnade oss här hemma i mörkret 


Kommentarer
Postat av: Farmor

En glad och en arg pumpa, enligt önskemål. Nästa år kan nog barnen tälja de helt själva, nu vet vi hur man skall göra. Albin instruerade enligt hur Morfar brukar göra. Tack för det :-)

2017-11-07 @ 18:41:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0