Helgen. Fest och farsdag

I lördags var Albin bjuden på Halloweenfest hos en kompis från dagis. Han var taggad till tänderna 😉 

Vi var rätt slöa allihopa på morgonen men vi hann vara ute någon timme på förmiddagen innan vi åt lunch och sedan åkte. 
Vi lämnade av Albin på festen hos Adam och åkte vidare in till staden. Vi lyxade till det lite med Elsa och gick på café. Nöjd tjej ❤️ Men ujuj så svårt hon hade att bestämma sig vilken kaka hon skulle ha! 
Albin skulle hämtas 1,5 timme senare så vi hann inget mer än fika innan vi fick åka tillbaka igen.

Det var en nöjd grabb vi hämtade men han tyckte tiden gått för fort och hade gärna stannat en stund till 😊 En liten godispåse och några monsterkakor fick han med sig hem. Och han bjöd Elsa på en godis redan i bilen ❤️


När vi kom hem passade vi på att vara ute lite till innan det blev mörkt. Albin längtade efter att cykla.
Elsa ville dock inte vara ute och inte heller inne själv, så jag gick också in. 

Resten av dagen var jag på skithumör av någon anledning och det höll i sig hela kvällen. 


Söndagen startade helt fel. Hela familjen var osams innan vi ens påbörjat frukosten.
Ungarna hade vaknat på krigshumör och höll på att hoppa i soffan och tjafsa om allt och inget. Alla skrek på varandra.... Hemskt! Jag höll på att flytta hemifrån.

På förmiddagen åkte vi bort till edsbro och röstade. Det var i skolan som Albin troligtvis kommer börja i nästa höst så vi passade på att kolla läget lite. I biblioteket och ute på skolgården 😊
Peter gick också där låg och mellanstadie. 

När vi kom hem fick jag hjälp av Peter att säkra upp hönsgården lite. Nu måtte den vara helt inbrottssäker från alla slags vilddjur utifrån! Vi fäste gunnebostängsel på nedrehalvan av gården och säkrade upp grinden med armeringsnät. Nu ska ingen hungrig räv lyckas bryta sig in i vinter! 😊

Pullorna fick komma ut i det fria medan vi höll på. Överlyckliga blev dom när jag öppnade grinden på vid gavel och de bokstavligen flög ut! ❤️ Skönt att sträcka på sig och flaxa runt antar jag.
Men de är ju så nyfikna så de höll sig hela tiden i närheten och hade koll på vad vi gjorde 😊
Albin krattade inne i hönsgården, skyfflade ut gammalt groffs och la sedan in lite nya löv till dem att krafsa runt i. 

Utevistelsen gjorde oss alla på bättre humör och vi åt lunch fredligt och lugnt. 

Fast Elsa höll till inne nästan hela tiden vi andra var ute. Hon hade tom. lurat in farfar som leksällskap. Haha! 

Efter lunchen tog vi en farsdagfika. Pappan i huset fick två paket. Nya Elsa och Albinarmband samt ett par nya pyjamasbrallor. Han blev mycket glad och nöjd ❤️

Sedan drog jag iväg på träning. Ja ni läste rätt! Haha!
Jag provade på Tabata och jävlar vilken timme! Jisses! Jag höll på att inte kunna köra hem efteråt pga. mjölksyra från topp till tå. Riktigt bra var det.

Efter middagen la jag mig i ett varmt bad. Det behövde mina stackars chockade muskler 😅 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0