Förra helgen

Vi inledde lördagen med att åka in till staden och kolla in barnloppisen.

Till Albin är det typ omöjligt att loppisfynda kläder nu mera. En ynka liten T-shirt fann jag åt honom.
Till Elsa hittade jag lite mer men det börjar bli svårare till henne också. De har ju kommit upp i de storlekarna då kläderna hinner slitas ut innan de växer ur dem.

På hemvägen ville pappan att vi skulle stanna på drömkåken och käka lunch. Men vi vände i dörren då stället kryllade av folk och kön till att beställa var lång. Så vi åkte hem och åt lunch istället och tänkte åka tillbaka senare för en fika istället.

Det var ok väder så vi höll oss ute under eftermiddagen.
Jag grejade lite med hönsen och växthuset.
Elsa geggamojade i lekstugan och Albin och pappan mekade bil.

Jag fick äntligen mina gamla och helt matta framlyktor utbytta till "nya" klara fina! 😊

Ni ser skillnaden!
Farfar köpte ju sig en Volvo för några veckor sedan och var snäll och valde skrota sin Saab och plocka bort väl valda delar till att sätta på min istället. Då bla. framlyktorna samt ena baklyktan som HAN backade på och krossade för cirka 4 år sedan 😉 

Fika på drömkåken blev det också.


Och lek efteråt. Jag och Peter lirade lite pingis. Jävla kul! Inte spelat sedan man gick i skolan. 



Söndagen spenderades hemma. Helt ärligt minns jag inte vad vi gjorde? 
Tror jag tvättade en hel del. Och så var vi säkert mest ute. Jag ville ut i skogen men fick inget gehör från någon annan så det blev inget med det. 

Framåt kvällen tog vi en liten cykeltur ❤️




Denna vecka har hösten slagit till på riktigt. Det var grönt länge men nu är det gult och rött överallt. Ganska tjusigt men också tråkigt 😔 Det blir så definitivt att sommaren är ett minne blott. Igen... Det känns oändligt långt till nästa vår. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0