Förra veckan

Albin inledde ju veckan med sjukstuga. 

På söndagkvällen tempade han precis under 38 grader och på måndags morgonen feberfri, men han fick såklart vara hemma ändå. 
Han hade inget emot det, lite egentid hem med pappa kändes nog bra ❤️

Jag och Elsa åt frukost hemma och åkte mot dagis vid 08. Hon var lite tveksam till att lämnas på dagis själv utan Albin men kompisarna fick henne snabbt på andra tankar och hon vinkade glatt åt mig uppe i fönstret när jag åkte ❤️
Jag hämtade henne igen vid 14 och dagen hade varit bra.
Tydligen hade hon gjort sig illa under dagen så när vi kom hem plåstrade hon om sig själv.... smidigt 😉

Albin hade varit feberfri hela dagen så de hade varit ute och klippt gräs bla. på dagen. Riktiga jobbargubbar det där två.

Och Albin är inte bara bonde nu mera, han är även skogsarbetare. 
Hans nya projekt är att röja "skogen" bakom hönshuset (utanför vår tomt). Farfar har tom. gett honom en egen såg.... 

Pappan och Elsa åkte iväg på gympan framåt 16. 

Jag och Albin njöt ute i solen. Det mognar och frodas som bara den ute i växthuset än ❤️


Trots utebliven feber så tyckte jag ändå att han inte såg ut att må helt 100 så han fick vara hemma på tisdagen också. Denna gång var det min tur. 
Elsa åkte till dagis med pappa som vanligt på morgonen. 

Innan vi hämtade Elsa vid 12 så följde Albin med mig på en timmes jobb.
Han dök i leksakslådan som finns där så det gick ingen nöd på honom 😉
När vi hämtat Elsa åkte vi tillbaka in till staden för att handla. Men först tog vi oss en lunch/fika i caféet. 

Handlingen gick ganska bra. Men ungarna hann bli ganska sockerstinna efter kakintaget... haha! 


Åter hemma var vi mest ute och Albin fortsatte med sitt arbete i "skogen". Han tom. skyltade med det 😊

På onsdagen var hela familjen åter tillbaka på jobb och dagis.

På morgonen innan jag hunnit åka till jobbet fälldes äntligen den bautastora granen som stått längst nere i hörnet på tomten, bakom växthuset.
Jättefin och ståtlig gran men den var stooor! Och skuggade mitt trädgårdsland alldeles för mycket 👍 Nu är den äntligen väck! 😊 Tomten blev mycket större. 
26 års ringar lyckades vi räkna till på stubben. 

Torsdagen har jag inget minne av. Hämtade på dagis klockan 15 så det var väl bara hem och laga mat i stort sett. Skit trist! Och jobbigt! 



Fredagen var barnen hemma med farmor och farfar. 
Jag kom hem till 11. Behagligare dag 😉
På kvällen såg vi film tillsammans och åt godis och snacks. Alla var trött ❤️

Vänstra bilden i början av filmen och "fulla" skålar på bordet. 

Högra bilden en timme senare. Myshög ❤️ 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0