Gympa, halsont, marknad

Måndag förra veckan inleddes med gympa på eftermiddagen som vanligt. Denna vecka för båda barnen. 

Jag och ungarna åkte till Jessica mellan dagis och gympan istället för att bara åka hem och vända. Hon bjussade på mackmellis och trots att de små just ätit mellis på dagis så mosade i sig glatt. Smakar bra borta 😊

Gympan gick bra! Men kvällen blir låååång.
Vi åt korv med bröd till middag när vi kom hem vid 18.30.

I tisdags hade Elsa bråttom hem efter dagis för att leka just dagis ❤️
Hon är otroligt öm och omhändertagande med alla sina bäbisar och dagisbarn ❤️

Albin hade bråttom ut. Han jobbar och jobbar. Sedan granen sågades ner har farfar eldat granris så det bolmat något fruktansvärt.... Och Albin har ju givetvis hjälpt till. Vi alla har luktat grillade korvar 😩

För min del så började jag känna av en irriterad hals på eftermiddagen och började må lite risigt. 


Onsdagen var en fantastiskt fint höstdag! 
❤️
Och när vi kom hem på eftermiddagen så visade sig att allt granris ÄNTLIGEN var uppeldat! Tack för det!
Nu återstod bara en hög aska.
Jag mådde lite halvrisig och gjorde så lite som möjligt. 





På torsdagen vaknade jag upp med sjukt jävla ont i halsen och värsta kraxrösten. Ganska opassande då en lång dag väntade.
Under frukosten märker jag på Albin att allt inte står rätt till och efter en stund säger han själv att han inte mådde så bra. Han hade ont i magen. 
Jag misstänkte det berodde på att han två dagar på raken dissat middagen. Att han helt enkelt låg back på matintaget. Men för att inte riskera något så fick han stanna hemma. Och jag fick justera om mina jobb lite grann. I samma veva inser han att han kanske inte kan åka med på det planerade marknadsbesöket på eftermiddagen. Något han längtat efter ända sedan förra årets marknad. Men han tog det med ro.

- Då kan jag inte gå på marknaden. 
- Men det kan jag! Kvittrade Elsa.
- Elsa, då kanske du kan köpa något till mig som du tror jag vill ha?
- Jaa! Det kan jag! ❤️

Hur som så åkte vi och lämnade Elsa på dagis vid 8.30 och så åkte vi tillbaka hem igen.
Vi la oss på soffan. Åt varsin macka. En kvart senare ville han ha en till macka. 
Vid 10 mådde han mycket bättre! Då hade han tryckt i sig nästan en hel korv med risgrynsgröt, två mackor och lite frukt. Mamman hade rätt! Det var bristen på mat i kroppen som var boven. Skönt att det inte var värre.
Farfar kom hem och in till oss lite efter 10 och bytte av mig. Jag drog i väg på jobb. Det var kämpigt. Trött i kroppen och en hals som var hemsk 😔 Men det gick. Vid 15 var jag äntligen redo för hemfärd.
Pappan hämtade Elsa på dagis vid 15, jag hann ju inte det eftersom jag var hemma med Albin på förmiddagen. 

Jag hann bara hem och vända i stort sett. Eftersom Albin mådde bra igen så bestämde vi att göra som planerat, alltså åka till farmor och äta mat samt gå en runda på marknaden. 
Peter var måttligt road. Men han hängde på 😉
Kroppkakor serverades och det var gott.

Det första barnen köpte sig var varsin godisrem. Då var de nöjda och belåtna en stund 😊
Elsa satt i vagnen och Albin gick så duktigt utan trilsk och gnäll. Han är för stor och tung för ståbrädan nu. Jobbigt att manövrera bland all folkträngsel.
När vi gått ett varv och köpt strumpor bla. så mötte vi upp farmor. Hon ville sedvanligt bjuda barnen på lite karusell. 
Varken jag eller Peter har speciellt stor tillit till sådana här tivolin så vi lät dem bara åka de minsta karusellerna 😉 Men de blev nöjda ändå. 
Bortsett från att Elsa fick ett utbrott när hon inte fick hoppa sånt där bungystudsmatta som de gjorde på Öland i somras.

Tror klockan var framåt 19 när vi kände oss klara och åkte hem.
Elsa hade köpt sig en armbandsklocka och Albin en ny keps. Den valde han med stoooor omsorg ❤️

Väl hemma stoppades barnen i säng och mamman och pappan kraschade i soffan, trötta, slitna och förkylda till max 😔 

Bilderna blev helknas så lägger dom sist



Elsa och sina dagisbarn äter lunch ❤️



Resterna av stora granen. En hög med aska. 

Men stubben visade sig vara intakt där under. Men svart.

Härlig höstonsdag med mellis ute 


Marknad och karuseller.



Nöjda barn med marknadsinköpen ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0