Trött vecka

Jag inser att jag knappt tagit några kort alls denna vecka och det betyder att jag inte minns vad vi gjort! Haha 😊

Men det har inte hänt så mycket. Hela familjen är rätt trött och sliten. Höstens mörker och rusk påverkar oss mycket 😔 
Mamman och pappan dras fortfarande med förkylningar och känner sig lite halvrisiga. Fast jag mår mycket bättre denna vecka! 

I måndags eftermiddag var det gympa. 
Dom tycker det är skitkul!
Elsa är fortfarande blyg och osäker de första 20 minutrarna och är som ett plåster på mig. Vilket betyder att även jag får gympa lite 😉
Albin däremot kör järnet från början till slut! Men timmen då han först måste sitta stilla och vänta på Elsas gympagrupp är låååång och tröttsam 😉

Tisdagen minns jag inget speciellt av. Kort dag, hämtade på dagis 11.45. 
Albin tror jag var ute större delen av eftermiddagen. Trots regn. Och så hängde han med farfar.

Onsdagen såg nog ungefär likadan ut men jag hämtade ungarna vid 14. 
De hade precis satt sig för att äta mellis när jag kom så vi satte oss inte i bilen förän 14.20. Typiskt! Jag som stressade som en tok på sista jobbet för att hinna till dagis till 14. 

Efter middagen masade vi oss ut hela familjen. Barnen ville cykla.

Men som vanligt slutade med att Elsa bröt ihop i ett skrik och gnällutbrott innan vi var tillbaka hemma. Hon är fortfarande expert på sådant.... (och jag är sämst på att behålla tålamodet då.)



I torsdags åt vi frukost hemma som vanligt. Vi var riktigt trötta alla tre på morgonen och märkte knappt när pappan åkte hemifrån vid 06.30. Vi måste dock gå upp allra senast 07 för att inte stressa ihjäl oss så så mycket sovmorgon blir det inte trots senare lämning.

Av någon anledning så har jag varje morgon denna vecka vaknat upp med två barn i sängen och ingen pappa. 
Båda två har börjat vakna på natten och tassa in till oss. Oftast märker inte jag någonting, att ett barn kommer in och pappan smiter iväg och kryper ner i en tom säng istället. Men när andra barnet kommer in då brukar jag vakna till, för då blir det lite trängre och jag känner mig typ som en korv i ett korvbröd, med ett barn klistrat på mig på vardera sida. Och framåt morgonen har Elsa fått som ovana att ligga och dra mig i bröstvårtorna..... 

Torsdagar hämtar jag ju inte förän 15 och vi är alla tre rätt slut då. Fast det är bara jag som erkänner det 😉


I fredags när jag kom hem från jobbet framåt 12 möttes jag av ett nydammsuget hus. Farmor och barnen hade varit riktigt flitiga och det tackar jag för ❤️ 

Hela veckan har Albin velat vara ute all tid hemma trots envist regn, men i fredags var det helt tvärtom. Trots att det äntligen slutat regna! De var ändå ute en liten stund på förmiddagen och när jag kom hem tvingade vi ut oss en liten stund till. Efter det fortsatte leken inne. Just nu är det bondelek som gäller. Det står traktorer, tröskor, bilar och grejer parkerade överallt här på golvet. Och FAKTISKT att de leker tillsammans riktigt riktigt fint ❤️ 

Vi avrundade veckan och inledde helgen med en film och snacks på kvällen. Pappan och Albin valde film och det blev någon jäkla Legofilm. Fy så dålig den var! Tyckte både jag och Elsa. Nästa gång väljer vi något bättre 😊
Framåt 20 stupade ungarna i säng och redan innan 22 la även vi oss. Skönt! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0