Fredagen

I fredags var jag och ungarna lediga.
Jag hade redan på torsdagskvällen förberett dem på att vi skulle ägna oss åt städ, plock och fix inne på fredagen efter frukost.
Sagt och gjort! Direkt efter frukost drog vi igång. 
Albin var jätteduktig och fixade inne på sitt rum. Plockade undan och rensade. 
När vi var på Ikea förra helgen och köpte vi skrivbord och lite annat åt honom. Allt det har bars bara in och har sedan blivit ståendes i sina kartonger i hallen.... Ingen av oss har haft ork eller inspiration till att ta tag i det. 
Jag och Albin hjälptes åt att skruva ihop en hylla samt montera en stol. Det gick skitbra! 

Jag dammade även bort ett tjockt lager av pollendamm som prytt alla ytor i vårt hus. Bläää!!! 

Elsa då?
Henne bad jag ungefär sjuhundrasjuttioelva gånger att röja inne på sitt rum. Och mutade med glass.
Resultat blev instället ett ännu stökigare rum... 
(null)
Hon är tamigsjutton världsbäst på att plocka fram och sprida ut saker. Inte bara på hennes egna rum utan i hela huset.
Att hitta gummistövlar på fönsterbrädan är normalt här hos oss. Likaså att min ljuslykta, föreställande ett hus, förvandlats till ett stall åt tre dalahästar. Krokarna till gardinomtagen fungerar lika bra till att hänga upp både Elsakläder och dockkläder på. Och lock till plastbackar passar fint att ställa upp i spegeln i hallen.... 

Albin belönades med en glass för mycket gott städarbete! 

Vi höll oss inne och grejade ända till efter lunch.
Framåt tvåtiden kom Jessica och hade fikabröd med sig.
När vi sedan satte oss ute på varsin stol i skuggan hann jag känna efter hur jag egentligen mådde. Fan så trött jag var! Hela kroppen var helt matt och slut. Hade jag fått somna så hade jag garanterat gjort det. 
Och galet varmt var det!
Sent på kvällen drog regnmoln in! Jippie! Perfekt eftersom jag laddat upp med regnuppsamlingsbehållare.
Men regnet hann ju dunsta bort innan det runnit ner i stuprören så allt var lika snustorrt ändå.... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0