En för säkerhetsskulldag

Jag och Albin har varit hemma idag. Igen...
I lördags fick han plötsligt över 39 i temp återigen samt hosta och var helt sänkt.
Igår söndag mådde han bra och var sig själv igen. Rastlös och jobbarsugen. Tempen höll sig på rätt sida hela dagen, men vi tog en dag extra hemma för säkerhetsskull. Nu vill vi inte ha något mer återfall och bakslag!
- Den här febern är SKIT! Sa Albin tröstlöst när den steg i lördags ❤️

Idag var det studiedag i skolan så han missar inget än en heldag fritids. Fast det var lite surt ändå tyckte han när jag sa att vi skulle stanna hemma imorse.

Vi har ägnat förmiddagen åt att städa.
Jag bad Albin plocka iordning allt lego som legat i vardagsrummet i ett par veckor nu. Inte  jätte populärt men han fixade bort allt. Dock tog det nog över två timmar...
Jag tvättade köksfönstren och bytte gardiner bla. 
(null)
Efter lunch åkte vi och hämtade Elsa på dagis. 
Hon slog alla sina tidigare rekord med uselt morgonhumör imorse. Fy satan vad hon vrålade när Peter försökte klä på och borsta tänder och hår. Jisses!
Men de kom iväg och humöret var på topp på dagis.

Nu har vi ätit mellis.
Albin är ute och grejar och jag och Elsa chillar i soffan. 
Både hon och jag är lite slitna. Hon trasslade inatt och jag känner mig helt slut efter de sista veckorna. 
När Peter kommer hem nu efter 16 så drar jag iväg på jobb.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0