Sjukstugan fortsätter

Albin har tempat runt 38 grader varenda kväll sedan i måndags. Han har varit hyfsat opåverkad dagtid och enbart fått febernedsättande till natten. Och VARJE kväll har han legat i en svettpöl i sängen någon timme efter att han somnat. 

Igår såg han riktigt påverkad ut i ögonen hela dagen. Glansig och rödsprängd men svårt att ta det lugnt. 

Och nu fick jag nog. 09 imorse ringde jag husläkarjouren och fick en tid 10.15.
Alltså den jouren är ju toppen! De få gånger jag behövt nyttja den så har de alltid haft tid typ omedelbart. Vanliga husläkaren har över 2 veckors väntetid... 

Vi slängde i oss frukost och åkte in till Norrtälje. Elsa hann powernappa i bilen 
(null)

Superbra läkare verkligen! Och efter knappt 30 minuter konstaterades Albin med en halsfluss i väldigt tidigt stadie. 
Så med lite penecillin nu så blir han snart sig själv igen ❤️ Första gången grabben ordineras penecillin i sitt 6 åriga liv. 

Efter ett besök på apoteket så åkte vi ner till hamnen och kollade in det nya nybyggda och nyligen invigda kvarteret. 
(null)

Innan vi styrde hemåt stannade vi till på Donken och åt lunch. Som vanligt på första parkett intill driven. 

Jag och Elsa hann nästintill bara hem och vända innan vi åkte iväg till hennes dans. 
Hon och jag gjorde en deal. Om hon var med på riktigt och inte tramsade med att hålla mamma i handen och larva sig så skulle hon få choklad när vi kom igen.
Hon var väldigt skeptisk till en början. Jag var med på uppvärmningen, men höll mig bakom henne och ingen hand hölls. Sedan drog jag mig succésivt längre och längre bort, tillslut stod jag ute på kanten och bara tittade på! 😊
Jag tom. gick ut ur hallen de sista 20 minutrarna för att hjälpa en mamma som antagligen fick blodsockerfall och tuppade av. 
Elsa fortsatte med sitt inne i hallen och hade jättekul ❤️ 
När vi kom hem fick hon en chokladbit (som hon inte tyckte om och bytte istället till en liten smågodisbit. Men hon var sååå nöjd och stolt ändå 😊).

Innan läggdags spelade vi spel hela familjen. Vi spelade det även igår kväll och ungarna tyckte det var kul. Dock spårade ur idag. Albin började grina för att han hela tiden fick "fel" kort och givetvis hakade även Elsa på den grinfesten 😅 


Kommentarer
Postat av: Mormor

Krya på dig Albin❣ Bra med lite medicin så du blir pigg igen. Och applåd till Elsa som dansar själv 💕 Och ros till mamman som hjälper till när det behövs🌹

2018-09-23 @ 20:48:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0