Envishet

Jag putsat fönster idag. Det blev faktiskt rätt okej. Jag brukar aldrig riktigt få till det annars. Jag har även grejat lite ute i trädgården och i växthuset. Ogräset växer där inne trots att det är lika torrt som en gammal grusväg. Myrorna har vaknat till liv också, så dom fick lite "mat" av mig :) Har flyttat över några jordgubbsplantor till mina nya odlingsramar och planterat smultron. Lite nässlor har jag också försökt vinna över :) Dock brände dom mig på knogen!

Peter kom hem tidigare från jobbet idag så han har inlett vårklippningen på Nico. Dom är lika envisna bägge två :) Ser ut som en hund blivit slaktat ute på gräsmattan nu med alla hårtussar utspridda. Men fåglarna blir nog glada.

Årets första åska mullrade här lite längre bort för en stund sedan. Men nu har det drivit bort helt.

Nu ska jag sträcka ut mig på soffan en stund innan det är dags och göra kvällsmat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0