Skärtorsdagen

Fy sablarn vad ont jag har i dag! Höger skinka och ben strejkar ordentligt. Strålar ner i benet så det är väl den där ischias som behagar börja trilskas igen.

Solen har lyst på oss hela dagen men det har inte varit någon värme. Kalla vindar.
Har också till min fasa upptäckt att någon ond varelse varit och kalasat upp mina tulpaner som hade kommit upp så fint! Förra året lät dom bli dem, men tydligen inte i år... Men till min glädje har jag istället skådat knoppar på min julros. Vilken lycka! :)

Jag slängde ihop en kaka förut. En kärleksmums. Men får se hur den blir... Smeten blev så trög tyckte jag. Det var svårt att breda ut den på plåten till och med. Får smaka av den i kväll sedan när jag fått på glasyren (saknades några ingredienser till den så Peter köper på hemvägen).

Äntligen kommer han hem snart och är hemma med oss i flera dagar nu! Borde vara påsk oftare :)

Förresten, har ni sett några påskkärringar i dag?
Jag såg en när jag tittade i spegeln förut =D


Kommentarer
Postat av: Mamma

Tulpanern på landet är också uppätna. Måste varit en tjoch o fin påskgumma du såg! GLAD PÅSK på er.

2012-04-05 @ 17:14:02
Postat av: Helen

Mormor och jag önskar er en GLAD PÅSK.

Och jag säger som mamma att det måste vara en tjock och fin påskkärring du såg.

2012-04-05 @ 20:22:58
Postat av: pappa

Hej å glad påsk på er.

Får se om ja kommer iväg till hímmelstadlund (norrköping) påskafton rallysprint.

Ni har det för jävligt bra,frånsätt den stora MAGEN,

Hoppas ni inte blir insnöade inatt,vankas 1dm på vissa håll.



// Ha det

2012-04-05 @ 20:30:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0