Torsdag

Det är redan torsdag har jag upptäckt! :)

Jag är precis klar med en omgång bullar. Men jag blir lika less varje gång... Jag får aldrig degen till att jäsa ordentligt. Vet inte var felet är? Försöker vara super noga med rätt temp. på smöret och mjölken för att akta jästen. Jag till och med stänger in degbunken i micron vid jäsningen för att akta den från drag och kyla. Men inte sjutton jäser den bättre för det. Och sen är ju ugnen inte den bästa att baka i. Tack och lov smakade dom hyfsat!
Har kommit på att pizzaskäraren är ypperlig vid bullbakning!

I går gjorde jag ett stort lass lasange till middag, så nu har vi lite matlådor i frysen. I förrgår gjorde jag storkok med köttfärssås, så det finns det också laddat med. (Peter bara älskar ju infryst mat ;) Kan tro att vi rustar för krig :) Men skönt att ha lite klart att bara värma upp så man slipper tänka på matlagning varje dag när vi inte längre bara har oss själva att tänka på.

Ringde bm i morse också och fick en ny tid på måndag HALV TVÅ, det ska jag inte missa!

Nu om någon timme ska jag bege mig in mot Norrtälje och möta upp Peter. Vi ska besöka familjerätten.

I övrigt så är ischiasen kvar! *morr*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0