Baka baka liten kaka

Var tar dagarna vägen egentligen?!
När vi gått vår runda och jag ätit frukost. Bebis var matad och sövd. Jag hade läst tidningen och diskat hälften av disken innan bebis vaknar igen och tittar då på klockan som var TVÅ redan! Jisses! Jag som var rädd att dagarna skulle kännas oändligt långa. Men den tiden kommer nog också, då knoddas inte vill ligga i sängen och dra sig till klockan tio :)

Har nu provbakat en annan kaka till dopet (med en bebis bredvid som påkallade min uppmärksamhet heeeeela tiden. Och fick han den inte ställde han till med ett himla liv ;). Dom blev faktiskt både bra och goda! Men i brist på en spritts fick jag improvisera lite :) Men det blir nog en sats till av dem nästa vecka.

Stressen börjar göra sig påmind nu inför dopet. Allt som måste inhandlas, fixas och ordnas. Tror nog vi har hyfsad koll. Har skrivit olika listor och börjat inhandlandet av vissa saker.
Dock är ju jag så petig och vill att allt ska vara perfekt in i minsta detalj. På gott och ont...
Det som jag (vi) inte är helt med det klara över är hur dukningen och dess dekorationer ska se ut och vara. Jag suger fortfarande på den karamellen.
Men lite hum har jag och jobbar på det :)
Förhoppningsvis har jag syrran här uppe hela nästa vecka som kan hjälpa mig. Det vore ju guld värt! För som sagt har vi en liten herre här hemma som kräver uppmärksamhet ;)

Svar från våra bjudna gäster trillar också in. Kul! Men det roligaste är nog att kompisar från Linköping kommer upp och till och med stannar över natten. Det är första gången de kommer hit till oss :)

Nu ska Albin och jag gå och byta kläder för vi är nerspydda bägge två....


Kommentarer
Postat av: Syrran/moster

Barn kan jag sköta iaf hushålle vet i katten :p verkar dock inte som jag kan ändra klipptiden men ska ringa imorn.

2012-08-27 @ 17:07:05
URL: http://Baraordifoljd.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0