Bullmamma

Vi har varit ett bra team idag jag och Albin. Jag har bakat bullar!
Medan grabben ännu var vaken i förmiddags rörde jag ihop degen och satte den på jäsning. Medan den jäste fick jag honom till att somna och kunde sedan baka ut bullarna i lugn och ro. Lagom till att sista plåten var färdig i ugnen vaknar han. Vilken maximal tajming! :) Underbara unge!

Vilken lyx det är att baka med en hushållsassistent och vilken skillnad det blir på resultatet!
Jag lyckades inte klura ut hur kroken skulle sättas fast så jag var tvungen att gå och be svärfar om hjälp. Haha. Ska man vara riktigt krass borde det väl varit tvärtom? ;)

Så nu doftar det nybakade bullar här.
Håller också på att sila min andra sats av vinbärslikör. Pappa var ju så snäll och hade med sig två liter åt mig nu när de var uppe. Deras bär var mycket finare än våra så likören blir säkert godare nu :) Nu ska jag bara destillera flaskorna och sedan hälla upp i dom.

I skrivande stund håller Albin på att somna igen här i vagnen. Han har lite att ta igen från igår kan jag tänka mig.

När Peter kommer hem ska vi åka till farmor för att provsmaka smörgåstårtan till dopet. Egentligen tror jag inte vi skulle behöva provsmaka för jag tror nog hon gör dom jätte goda ändå! Men nu slipper jag ju komma på och tillaga kvällsmat idag :)
Självklart ska vi hämta hem hunden också. Han är saknad men samtidigt väldigt skönt att vara lite hund "ledig" ibland.


Kommentarer
Postat av: Janina

Gud så goda bullarna såg ut! Ge mig! :) superfina nya grejer till Albin, vi måste också ta tag i det där med grind snart :/

2012-08-22 @ 17:43:52
URL: http://schanina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0