Inrökta och rena

Igår var en riktig slöslappar dag. Antar att det var det kvava och tryckande vädret som gjorde en så matt och orkeslös. Men lite nytta lyckades jag med på förmiddagen i alla fall. Bland annat lite små städ och plock, köra igång tvättmaskinen samt vika tvätt. Vid tolv fick vi fikagäster. Jessica och Peshraw kom på besök. Dom tyckte Albin blivit stora killen sedan sist :) Det är klart, hinner hända mycket på lite mer än en månad. Dom hade med sig presenter till oss alla också! :) Albin fick en fågelnalle. Jag och Peter en designad tvål ;) och jag en pepparost. Den där pepparosten gjorde min dag! För några år sedan när vi köpte en liten ostbricka på typ ICA var det med en skit god pepparost. Jag som älskar peppar blev ju typ kär. Dessvärre har jag efter det inte hittad den osten att köpa separat, utan den finns bara på dom där ostbrickorna som säljs till typ jul och påsk. EN gång hittade jag osten på Coop. Första och enda gången jag gillade Coop ;) Men nu hade Jessica hittat min ost i Finland. Så då tänkte hon på mig och köpte med hem. Så snällt så! :) Ska äta den under andakt. (nu vet du Janina:) När de åkte hem efter ett par timmar fick jag rycket att börja rota i lite flyttlådor. Fick fram lite fler handdukar, sängkläder och våra egna dricksglas bland annat. Plockade om lite, så en låda mindre blev det :) Farmor kom hit när hon slutat jobba. Hon tog ut jycken på en promenix och när de kom tillbaka började vi med maten. Lagom när Peter tänt på grillen öppnar sig himlen... Tur att det finns paraply ;) Maten smakade tillslut underbart gott och mätta och belåtna gav sig farmor och jag ut till skogs igen. Denna gång för att leta svamp. Resultatet har ni ju redan sett :) När vi kom tillbaka skulle Peter tända pannan, då varmvattnet inte längre var så varmt... Hur det gick vågar jag inte riktigt berätta ;) Men kan ju avslöja att han höll på bra länge där nere och det började lukta/osa mer och mer här uppe. En märklig syn när jag tittar ut genom vardagsrums fönstret var att röken såg ut att komma nerifrån?! (trodde skorstenen hade någon funktion;) Mer säger jag inte... Eller kan tillägga att han luktade som en rejält grillad korv när han var färdig. Det är tur svärfar bor kvar i huset bredvid och kände på lukten att experthjälp behövdes :) Men Peter, jag tycker om dig ändå och övning ger färdighet! Man får misslyckas efter bara två gånger. Arbetet lönade sig ju tillslut också, då vi kunde duscha varmt. Puss på dig <3


Kommentarer
Postat av: Janina

Typiskt :/ måste alltså åka till Finland. Ät med andakt från mig också! :)

2012-08-04 @ 10:57:50
URL: http://schanina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0