Denna hysteri!!!

Det är minst sagt hysteri nu dagarna innan jul. Vägarna kryllar av bilar, affärerna svämmar över av folk och hemma är folk som tokiga med att baka, steka, städa och pynta.
Visst är det härligt med jul?! ;)

Jag har också känt den där hysterin men nu har den lagt sig. Eftersom vi reser hem till mormor och morfar idag ville vi (jag) ha så mycket som möjligt färdigt hemma till dess att vi kommer hem igen på juldagen och sedan firar jul igen med Peters sida på annandagen hemma hos oss.
Kan inte påstå att vi vare sig är färdig pyntade eller färdig städade hemma. Skinkan är INTE grilljerad heller, skulle gjort det igår när jag kom hem från jobbet men jag orkade inte. Granen är inte klädd, den står fortfarande ute och väntar på att få komma in. Efterrätten är inte bakad.
Men tack och lov är det färdigt handlat! Allt vi behöver (hoppas jag) finns hemma när vi kommer hem igen. Och tack och lov är det ju knytis vi ska ha på annandagen så mycket har vi delegerat bort :) Men det känns ändå som vi bara skjutit på "eländet" och kommer få äta upp det när vi är hemma igen....
Ska man tänka positivt, som man självklart ska, så får vi se det så att vi tar till vara på julens alla dagar och sprider ut firandet :) För visst är julen en mysig tid och ett bra tillfälle att samlas med släkt och vänner.

Det är tur att farmor har lovat att hjälpa oss när vi kommer hem om några dagar igen! :)

Nu kan jag ändå inte göra något åt allt där hemma utan nu ska jag enbart njuta av att vara hemifrån och få allt serverat (på silver fat;).

God Jul!


Kommentarer
Postat av: Helen

Det blir jul även om det inte är färdigstädat och färdigpyntat. Passa på och njut av era lilla guldklimp och städa kan ni göra efter jul. Vilken tur att ni är hos mormor och morfar så ni får lite "julledigt". Oj det blev många jul. Syns på julafton/kramar moster

2012-12-22 @ 16:56:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0