Granne i nöd

Innan vi hunnit ur sängen imorse så knackar det på dörren och det är ingen knackning jag känner igen så jag virar in mig i täcket och går för att öppna. Utanför står en yngre tjej som jag aldrig sett förut och hon skulle väldigt gärna vilja låna startkablar. Men eftersom Albin valt att ta lite sovmorgon och låg och snusade jätte gott i vår säng vågar jag inte lämna honom ifall han skulle vakna och trilla ur sängen, så tjejen får bilnyckeln och går själv ut till bilen. Men hon är snart tillbaka, bagageluckan var fast frusen.
Jag ringer till svärfar för att höra om han är här i närheten men han skulle vara hemma om en halvtimme igen ungefär, men trodde att det skulle hänga ett par startkablar ute i garaget. Så jag skickar ut tjejen till garaget så hon fick leta själv. Hur det gick vet jag ej? Vi kom överens om att om hon hittade några kunde hon ta dom och springa hem till bilen. Jag hoppas hon hittade några och kom iväg, jag såg hur desperat och stressad hon började bli.
Jag hann i all hast fråga vem hon var och hon var dottern till ena grannen lite längre bort :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0