Jag och Albin har otur på vägarna även idag

Vi har varit i simhallen idag igen, näst sista lektionen för denna termin.
Både Albin och jag tycker det är jätte härligt med simhallen och vi har redan anmält oss till steg två efter jul och nyår.

När vi är påväg hem får jag sms om att jag har ett paket att hämta ut, så när vi ändå sitter i bilen tänkte jag att vi lika gärna kunde köra vidare och hämta ut det.
Dock ångrar jag mitt beslut några meter från Ica då det blir stopp på vägen. Har då kommit ifatt karavanen med delar till vindkraftverken. Dessa lastbilar är typ hundra meter långa och svänger inte runt i den lilla rondellen på studs direkt och speciellt inte med all snö och blåst som ställer till det lite extra. Tack och lov dirigerade de om trafiken i det ena körfältet så vi slapp stå så länge och vänta, men jag blev rädd för att vi skulle bli fast där och inte kunna köra samma väg tillbaka. Den andra vägen skulle ju bli flera mil längre att åka. Men till min glädje hade de tagit sig genom rondellen medan jag var in på Ica så vi kunde åka raka vägen hem!
Väl hemma smaskade Albin i sig lite lunch och efter det lite lek för att nu ligga i sängen och förhoppningsvis snaaart somna middag.
Så fort han somnat ska jag snabbt försöka få till dagens middag är min plan. Eftersom jag ska in och jobba så fort Peter kommer hem vore det ju bra om jag redan hunnit äta. Vi får se om jag lyckas.


Nybadad kille käkar bil på sin nya lekmatta :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0