Lördags rapport

Dagen lider mot sitt slut. Tror Peter har somnat nu här bredvid och Albin lyckades precis vakna. Mamma/mormor hade ju lyckats söva honom för en stund sedan... Han har haft det lite jobbigt nu ikväll. Troligtvis magknip. Det kom ett par rejäla spyor till slut :) Men annars har han sovit väldigt bra både dagtid och nattetid sedan igår. Inatt ville han inte ha mat fören halv fem igen. Mamma/mormor hade frivilligt erbjudit sig det passet :) Men självklart kunde jag inte sova ändå :p Jag gick ner och hämtade flaskan när han började knorra och la den i vattenbad. Lagom då började matskriket och mormor vaknade och tog över :) Kvar låg jag vaken tills hon kom tillbaka med en mätt och återigen sövd liten grabb. Då kunde även jag sova igen.

Idag har vi inte gjort mycket. Det regnade från och till hela dagen så vi höll oss enbart inne. Spelade lite kort bland annat.
Jag satt och kollade runt på blocket och hittade en sängmobil för enbart femtio spänn här i stan! Vi har just pratat om att införskaffa en till vaggan. Han har ju börjat intressera sig väldigt för den över skötbordet, så då tänkte vi att en över vaggan kanske fungerar bra också. Då har han något att ligga och kika på och förhoppningsvis "roa" sig lite på egenhand en stund. Vi åkte iallafall och köpte den när Josse och Joel ville bli hemskjutsade i eftermiddags. Kvar hemma stannade mamma/mormor och Albin. Det är alltså första gången vi lämnar ifrån oss Albin, fem veckor gammal. Visserligen bara för cirka en timma, men ändå. Jag vet att många skulle ha jätte svårt för att göra så och andra skulle tycka det var helt fel gjort. Jag/vi visste att han var i goda händer, mätt (samt att jag pumpat ur så det fanns en extra slurk i kylen) och att det bara var för en kortare stund. Sedan är han ju så pass liten ännu att han inte bryr sig om i vilket knä han ligger och myser :) Det gick iallafall bra för både mormor och Albin samt för mig och Peter. Det är nog bara nyttigt för både föräldrarna och barnet att vara ifrån varandra och börja med det ganska tidigt. Men självklart ska vi inte lämna bort honom längre stunder än på länge! :)

Vi har också hunnit med en promenad. Dessvärre blev det ingen längre sådan då den svarta himlen kom oss närmre och närmre... Men vi hann gå halva den uttänkta promenaden längs Göta kanal. På vägen hem stannade vi och köpte med oss varsin pizza. Och hem kom vi torra och hungriga :)
Efter mat intaget och lite tv tittande spelade vi lite mera kort men avbröts ganska snart av en otröstlig Albin. Oj, så han grät och skrek. Ingenting dög och var bra nog för den lilla herrn. Efter mycket om och men lyckades han lugna ner sig i mitt knä och vi kunde spela klart. Lite senare kom som sagt spyorna ;)

Detta har tagit mig säkert en timme att skriva... Har matat och nattat den lilla killen två gånger här i mellan :) Nu verkar han ha kommit till ro igen och hoppas John Blund prickar rätt denna gång. Mig har han träffat för länge sedan


Nedan ser ni vår nyexaminerade Sjuksköterska! =D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0