Nu är den här

Bristen på sömn och tröttheten har kommit ifatt mig! Fram till för några dagar sedan har jag inte lidit något nämnvärt av den berömda småbarns tröttheten. Men nu har den slagit till med full kraft! Jag känner mig som en zombi i stort sett hela dagarna och går som i en dimma. På nätterna när jag ammar är det urjobbigt att hålla sig vaken. Jag sitter rakt upp och ner på sängkanten för att minimera risken att jag somnar när Albin ligger vid bröstet. Jag är nämligen rädd för att jag somnar när han ligger vid bröstet och kvävs av tuttarna. Ja jag har hört att det har hänt... Tack och lov så äter han inte så mycket och länge på nätterna och oftast behöver inte heller blöjan bytas framåt morgonen. Men jag är lika trött på morgonen och kämpar för att hålla ögonen öppna och oftast vill han äta/bröstmysa flera gånger från klockan fem till tio.Typ varannan timme... Jag är inte ens pigg då vid tio när vi brukar gå upp. Det är sent jag vet men det hjälps inte. Tack och lov är ju hunden lika morgontrött han. Annars hade det varit ännu jobbigare.
Jag längtar redan efter den natten man får sova nonstopp! Jäklar vad jag ska sova då :) *snark*

Kommentarer
Postat av: Katti

Mitt råd - sov så mycket du bara kan när det finns tillfälle. Det här är en jobbig period och går över, det finns inte så mycket som är så viktigt nu som din hälsa. Jag kan väl ta barn och hund tidigt på lördagmorgon så ni får sovmorgon :-)Jag är ju van att gå upp vid 5.

2012-06-26 @ 21:39:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0