Uppdatering från fredag

Dagen inleddes i vanlig ordning med promenad. Albin somnade. Hem och åt frukost. Albin vaknar och vill ha käk och är sedan vaken en stund.
Ute var det sådär lagom varmt och härligt så jag ville ut och fixa lite såklart! Lägger Albin i vagnen och hoppas han kan tänka sig sova lite igen. Det går sådär... Nog är han trött alltid, men han har svårt att släppa taget liksom :) Det slutar med att jag ligger på knä i rabatten och rensar ogräs med ena handen och vaggar vagnen med den andra handen. Det är tur att man är kvinna och kan göra två saker samtidigt! ;)
Denna gång var det rabatten vid trappan till stora huset som fick sig en omgång. Den var mer vild än tam om man säger så... Jag lyckas fylla en hel skottkärra med det jag rensat bort och längst bak hittar jag en blommande Pion. Fy och skam att den fått stått och blomma helt gömd!
förre jag gick loss...

...efter

skillnanden ser inte så jätte stor ut. Men ser ni, det lilla röda där bak? =) Och som sagt jag fyllde en hel skottkärra.

Lagom till jag var klar vakande Albin till igen och ville ha lite käk, så vi gick upp och satte oss på verandan i den lilla skugga som fanns och njöt av en underbar dag!



När Peter höll på att komma hem från jobbet stoppade jag ner Albin i bärselen, kopplade hunden och gick för att möta upp honom. Denna gång tycktes Albin gilla att sitta i den för han somnade faktiskt till när vi gick. Det verkar ju lovande må jag säga.

Innan kvällsmaten snörade jag på mig joggingskorna och begav mig ut på min runda igen. Fy vad motigt det var till en början och det kändes så otroligt segt och det gjorde ont i hälsenorna. Jag var beredd att skita i det för det gick så trögt. Men jag fortsatte och halvvägs låg jag före i tid än gångerna innan så då blev jag peppad igen =) Sluttiden blev 14.13 min. Hela 15 sekunder bättre än gången innan!! Härligt att det kunde sluta så bra när det kändes så hopplöst i början.

Kommentarer
Postat av: Syrran/Moster

Heja syrran friskt humör skjortan hänger utanför, heja heja heja !!!!!!

2012-06-16 @ 19:00:42
URL: http://Baraordifoljd.blogg.se
Postat av: Janina

Återigen.. Vad jag önskar min trädgård var sådär fin! Kom hem till mig och ordna rabatter :)

Vilks fina kläder ni hittat, blev lite avis på traktorbyxorna :)
Å vad duktig du är som verkligen kommit igång och håller i träningen!

Axel tackar för gratulationen, gulligt av dig att komma ihåg :)

2012-06-16 @ 21:03:13
URL: http://schanina.blogg.se
Postat av: pappa

Dä är bara o je järnet

2012-06-17 @ 14:55:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0