Humor

I morse hände något av det roligaste på länge!
Jag var vaken när Peters klocka ringde så jag gick upp och åt frukost med honom. När han skulle ge sig iväg satt jag och hunden i fönstret för att vinka hej då. Han gick ut och startade bilen, stängde dörren och började skrapa vindrutan. När han skrapat färdigt ska han öppna förardörren, men den är tydligen låst. Han går runt till passagerarsidan, även den dörren låst... Testar sidodörren, låst. Och till sist bakdörren, låst. Bilen låste sig på eget bevåg!
Under tiden sitter jag i fönstret och skrattar när jag förstår vad som hänt. Han är ute låst från bilen medans den står och brummar på. Efter lite samtal till kollegor och konstaterande att ingen reservnyckel finns, har han inget annat val än att bryta sig in i bilen... Sagt och gjort, kofot, ståltråd och några minuter senare är dörren öppen.
Jag är så stolt över att ha en så händig man. Han kan till och med bryta sig in i bilar ;)
Om än lite försenat så kom han till slut i väg till jobbet.
Det bästa av allt i historien är ju ändå att bilen precis varit inne på service.... Man kan ju undra på vilken verkstad?

Ja, såhär roligt kan man ha det klockan sex en torsdags morgon :)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Stackars Peter. Och ingen hjälp fick han av dig.

2012-03-22 @ 19:22:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0