Vecka 38

Som rubriken lyder så gick vi in i vecka 38 igår och har 20 dagar kvar till bf.
Kvällarna är jobbigast nu. Det känns som jag väger 320 kg är stel och osmidig som fan. Jag blir kissnödig en gång i kvarten typ och att ta sig upp ur soffan och rusa på toa tar på krafterna. Ligga i soffan är ju bara att glömma, då blir det andnöd... Sitta rakt upp och ner mosar alla mina revben och allt annat som finns där innanför. Nä, det gäller att hitta en lagom halvsittande ställning för att det ska funka. Tror att en fåtölj med fotpall hade varit det ultimata nu.

Faktiskt att jag de senaste veckorna har börjat sova så sjukt bra på nätterna! Har ju sovit som en kratta i cirka åtta månader så god sömn är välkommet :) Visst, jag vaknar minst en gång per natt för toabesök men det är helt okej. Att ta sig upp ur sängen är dock en annan femma :) Lyftkran skulle vara till stor hjälp. Men jag får nöja mig med att "rulla" ur sängen för egen maskin.
Värkar har jag nu varje morgon och ibland under natten. Men dessvärre är de som bort blåsta under dagen sedan...

Nu äntligen tittade solen fram, men samtidigt började regna. Konstigt!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Lugn bara,värkarna kommer när det är dags.

2012-03-29 @ 20:48:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0