Fåglar

Efter frukosten förut satt jag och Albin och tittade på alla fåglarna ute i äppelträdet då jag får syn på två Domherrar! Dom är så fina och jag blev lycklig att de har hittat hit (det behövs inte mycket för att göra min dag ibland:). Förra året lyckades jag aldrig se några av dem här hemma så jag hoppas de kommer för att hälsa på oss fler gånger.

När jag var liten tyckte jag det var jätte spännande att sitta och titta på alla fåglarna utanför fönstret ute på landet. Jag var duktig på att se vad det var för fågel och kunde många arter. Morfar lärde mig det! :) Men tyvärr har jag glömt typ allt nu. Det är tur att jag fick en fågelbok i present när jag fyllde, då kan jag och Albin lära oss tillsammans och hålla koll på vilka fågelarter som besöker oss.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja, morfar och du hade kul vid köksbordet på landet.

2012-11-14 @ 15:40:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0