Inte svårt att fördriva tiden

Det har snöat precis hela dagen. Det finns inget stopp. Men som sagt, inte mig emot!

Det blev en heldag hemifrån idag. Först en lunch med Therese på Åtellet för att sedan stressa upp till biblioteket där vi skulle ses med föräldragruppen. Efter det tog vi ett snabbt varv på stan. Sedan vidare till Rusta, Clas Olsson och färgaffärn. Ja det är inte speciellt svårt att fördriva en dag.
Vi kom hem med lite nytt julpynt, hundmat och lite smått och gott.
Tapeten till Albins rum är beställt, efter mycket om och men. Vi dividerade hej vilt innan vi tillslut lyckades enas.
Vi hittade en tapet för flera månader sedan som jag blev kär i och Peter gillade den med. Efter det har jag i huvudet byggt upp en bild på hur jag vill att rummet ska se ut när det är färdigt.
Idag när vi åkte in mot stan kläcker Peter ur sig att han tycker den är för dyr och att vi ska kolla efter en annan istället.
Men hallå där! Du har ju haft flera månader på dig att kläcka ur dig det... (typiskt karlar;).
Jag håller med om att den var dyr, men tack och lov är det ju bara en vägg som ska tapetseras.
Hur som helst så gick vi därifrån med en beställning på de fin fina tapeterna! :)
Vi tittade efter något annat men ingen av oss fastnade för någon annan. Tack och lov för det. Haha!
Så nästa vecka är det dags att tapetsera!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0