Kraxa

Precis lagom när vi skulle gå och lägga oss vid tio vaknar Albin. Tjoho! Vi försökte båda två att få honom till att somna om men det var lönlöst. Bröstet tystade honom tillslut och efter det trälade jag nästan en timme innan han äntligen somnade igen. Och nu när han äntligen sover kan ju inte jag somna såklart....

Dagen har svischat förbi idag. Beror säkert på Albins långa middags vila. Eftersom han sov mellan tolv och två ungefär så hann han bara med en vila idag. I vanliga fall brukar han sova tre gånger per dag. Längden på sovstunderna kan variera mellan en kvart till en och en halv timme. Men trots att eftermiddagen och kvällen blev ganska lång för honom var det inget fel på hans humör. Goa unge! <3 Nattningen gick också den relativt lätt.

Usch! Min hals började irritera inatt. Hemskt att vakna av att halsen kliar och kittlar och man inte vill riskera att väcka resten av familjen med att börja hosta, harkla och kraxa. Istället försöker man svälja, dricka vatten och "klia" sig i halsen i all tysthet vilket inte är så lätt. Hela dagen har halsen fortsatt irritera och jag knaprar halstabletter för fullt! Imorgon måste jag köpa färsk ingefära och koka te. Det hjälper bra!
Hade känningar i halsen och resten av kroppen i helgen också men lyckades stoppa det med just ingefära. Good shit!

Sömn är bra har jag hört också ;) Bäst att försöka slumra nu!


Kommentarer
Postat av: Syrran/Moster

Världens goaste unge :)

2012-11-22 @ 06:11:06
URL: http://Baraordifoljd.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0