Mamman flippade ur men sov som en prinsessa

Vi slapp inte en jobbig kväll igår heller. Han somnade vi halv åtta och sov knappt en timme innan han var vaken och igång igen. Vi tragglade på timme efter timme.
Peters och mitt "fredagsmys" bestod av att han satt i soffan och åt ostbågar medan jag satt på sängkanten vaggandes spjälsäng och knaprade ostbågar. Kul!
Gnäll gnäll och åter gnäll är vad våra kvällar numer består av. Senaste veckan har även dagarna bestått av gnäll till 90% av tiden så jag hör det knappt längre. Öronen har liksom lärt sig filtrera bort ljudet, men man blir jäkligt trött i skallen ändå.
Klockan blev halv elva utan att grabben varken slutat gnälla eller somnat. Peter kommer in i sovrummet och kläcker någon kommentar (egentligen en helt oskyldig sådan) som får min bägare att rinna över med råge och jag stutsar upp ur sängen gormandes och hinner slå näven i garderoben innan jag lämnat rummet. Min flykt slutade i soffan där jag sedan somnade inom fem minuter typ! Vid halv fyra vaknade jag av ljudet av Albin, men Peter fick honom att somna om ganska fort och så även jag.
Vid sex vaknar jag igen och huset är helt tyst! Jag somnar om igen och vaknar igen vid halv nio. Underbart, trots en natt på soffan utan vare sig ordentlig kudde eller täcke.

Tror ni på mig när jag talar om för er att Albin inte åt något mellan nio igår kväll och nio nu imorse?! Det är SANT! Han kan :)
Dessutom fick pappan honom att somna på två röda sekunder när jag stormandes lämnat rummet igår kväll. Hur? Jo, genom att lägga över honom i vår säng bara. Så enkelt var det tydligen.


Kommentarer
Postat av: Janina

Va skönt!! Har det säkert varit som här hemma, bara av vana han vaknat :)

2012-11-16 @ 18:25:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0