Nattbesök

Igår när jag låg i sängen och försökte somna hörde jag något konstigt ljud. Först tänkte jag att det jycken som hade sömnryckningar där nere på golvet, men han låg helt stilla när jag tittade och ljudet fortsatte.
Ljudet kom från golvet här inne i sovrummet och det lät exakt som klor mot golvet.
Japp! Jag är fast besluten om att det var en råtta/mus här inne i sovrummet. Jag väckte Peter och han hann faktiskt också höra att det var något, men självklart tystande det snabbt. Vi satt båda två upp i sängen och väntade och lyssnade med spetsade öron :) Men det lät inget mer.

Peter tror att det varit en mus uppe på vinden eller i väggen som lät, men jag är bomb säker på att det var här i rummet det lät!
Faktiskt att han gick och hämtade ficklampan och lös in under sängen och i de övriga rummen ;) Men han såg inget.

Så igår skulle även jag väldigt gärna velat ha en katt. Jag som inte är någon direkt kattmänniska egentligen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0