Albin 5 månader

Idag blir grabben hela fem månader. Grattis vårt hjärta! <3

Visst låter det klyschigt, men jisses vad fort tiden går när man har barn.

Utvecklingen fortsätter och han börjar upptäcka världen på egenhand mer och mer. Han rullar helt på egenhand till det tar stopp någonstans. Fortfarande enbart vänstervarv.
Han sträcker sig efter saker och greppar dom utan svårigheter, tar tag i nappen och kan sätta in den i munnen åt rätt håll själv.
Han är nu jätte stadig i kroppen när han står upp och för varje dag får han lite mer balans till att sitta själv. I matstolen sitter han själv utan något stöd.
Sträcker man fram händerna åt honom när han ligger ner grabbar han tag i dem och drar sig upp till sittande och sedan till stående och du skulle bara se hur nöjd han ser ut då! :)
Han lyssnar till sitt namn om man ropar på honom.
Trädkronorna och vimpeln i flaggstången är riktigt intressanta och dessa sitter han ofta och tittar på när han sitter vid köksbordet och drömmer sig bort.
Banangröten är fortfarande en favorit. Han känner igen sin tallrik och när han sett den måste det gå fort! Man kan tro att han inte fått mat på flera dagar :)
Vi har också låtit honom smaka mosad banan och även det tycker han smakar gott. Men päron och persikopuré var ingen hit när vi bjöd honom på det. Däremot verkade avocado smaka bättre samt fiskbullar och potatis.
Än så länge är det bara några små teskedar han bjuds på förutom gröten då, den brukar han få någon matsked av på förmiddagen och till kvällsmaten. Annars så ammar jag helt ännu. Jag trodde aldrig att jag skulle kunna amma fullt såhär länge! Jag hade försökt ställa mig in på att bara kunna amma ett par månader (min mamma kunde bara amma i sex veckor typ och mormor kunde inte amma alls, om jag minns rätt), men nu fem månader senare fungerar amningen fortfarande för oss.
Oftast sover han för natten vid 20.00 i sin egen säng. Men fortfarande äter han en till tre gånger per natt.

Jag har säkerligen missat flera saker som vår lille hjälte presterar, men det är detta jag kommer på nu :)


Ja just det! Albin tackar för korten han fick på posten idag!


Såhär sover han varje natt. Upptryckt i högra hörnet i sängen och på knä självklart. Alla hans pyjamaser är jätte noppriga på knäna. Inte så konstigt ;)
Idag fick han ha overall på sig för första gången när vi gick ut. Han såg ut som en liten bumbibjörn :)


Kommentarer
Postat av: Helen

Grattis på 5 månadersdagen gullunge / gammelmoster

2012-10-03 @ 22:33:43
Postat av: Katti

Grattis för ditt tålamod och ork att amma så länge. Det är en prestation som heter duga. Så hjälpte Albin delvis att återfå ditt ursprungliga format. Fint samarbete!!

2012-10-08 @ 17:34:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0