Flitens lampa lyser

Klockan har inte hunnit bli ett ännu men ändå har jag hunnit med massor känns det som!
Promenad i regn är avklarad, frukost intagen, bebis sover, tvätten är vikt, tvättkorgen är skurad och middagen är redan förberedd och halvt färdig.
Vissa dagar är man på topp helt enkelt! :)
 
Tanken är att jag ska packa också men det blir när herrn sovit klart där inne i sovrummet. Imorgon styr vi nämligen söderut igen ner mot Linköping. Syrran/moster fyller ju år så vi vill inte gå miste om kalas såklart.
Peter har sin första pappalediga dag imorgon. Hurra! Så tanken är att vi ska kolla in ny kyl, frys och diskmaskin imorgon på förmiddagen för att vid halv två infinna oss på föräldragruppsträff och därefter styra bilen neråt. Tyvärr lär vi nog inte slippa fredagstrafiken genom Stockholm denna gång heller... Hade vi inte haft föräldragruppen hade vi kunnat åka när som imorgon, men jag vill gärna gå på träffen så vi får ta det som det blir. Jag kan inte i min vildaste fantasi tänka mig att vi någon mer gång ska få en sådan långdragen resa ner som vi hade sist!
 
Idag är det Rimbomarknad. Jag har lurat Peter till att följa med när han kommer hem. Han är inte speciellt pigg på det men han får stå ut. Dessutom kan han ju köpa både munkar och polkagrisar där! ;) Jag vill gå för jag är i stort behov av att köpa strumpor! Brukar köpa tio par för hundra spänn vart annat år ungefär. Billigt och bra ;)
 
 
Måste ge lite beröm också.
Igår stod Peter för middagslagningen. Det blev blomkålsmos och korvstroganoff. Skit gott var det! Jag som inte ens gillar korvstroganoff. Högsta betyg alltså!
 
Blomkålsmos är verkligen gott. Speciellt om man rör ner några matskedar philadelphiaost i. Testa! Enkelt, billigt, gott och snabbt. Helt enligt min matfilosofi ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0