God förmiddag

Här är det just nu lite matstund för den lille och jycken följde med farfar till brevlådan.
Idag har jag varken ont i halsen eller huvudet. Skönt att det inte blev värre än så men samtidigt irriterande att det aldrig bryter ut ordentligt på mig. Känns som jag skulle behöva lite feber och vara sjuk på "riktigt" för att rensa ur kroppen istället för att må halvdassigt ett par dagar flera gånger. Det är över ett år sedan nu jag var sjuk på "riktigt".

Jag och Albin klarade oss bra ensamma inatt. Det var faktiskt skönt att kunna breda ut sig i sängen och att slippa ha ett knä i ryggen :)
Imorse väcktes jag av en skogstokig hund. Han for runt och skällde och morrade som en galning. Antagligen hade han väl vittring på något djur ute eller också hade han bara lite tuppjuck. Men jag orkade inte gå upp och jaga fatt på honom så jag spelade sovande och tänkte Peter skulle ta tag i saken. Men inget hände mer än att hunden fortsatte att vara jätte arg och låta stor. Då kollar jag på klockan och ser att den är redan tio över sex, alltså är Peter inte hemma utan han har åkt till jobbet och kan därav inte ryta i åt hunden. Jag fick så snällt gå upp själv för att få tyst på byrackarn.
Man blir ju så lurad och tidsvill när det nu är så mörkt på morgnarna.

Tack förresten för alla fina ord om mina alster! :)

Nu har knoddas tappat tålamodet där nere på golvet.
Fast nu kom jycken och satte nosen i ansiktet på honom så det blev nu tyst :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0