Orkidée kungen

Jag har haft operation orkidéevård nu när Albin sov sin lilla lur.
Jag har aldrig varit någon fena på att få mina orkidéer att blomma. Tror faktiskt att jag bara lyckats en gång! Man känner sig ganska värdelös då när man är en blomnörd som jag är. Jag skyller på att jag aldrig haft de rätta förutsättningarna. Har typ alltid bara haft fönster åt söder och det är väl inte det bästa alltid.
Men nu när vi flyttade in i huset så har jag fått överta svärfars orkidéer. Han fick dom alltid att blomma om, gång på gång. Så man kan väl säga att jag känner press ;) När mina hade blommat färdigt hemma hos oss och jag aldrig fick något mer att hända med dem tog jag med mig dom ut hit till honom och någon månad senare blommade den igen!
Hans knep var att typ glömma bort dom. Och däremellan låta dem få en ordentlig rotblöta.
Det där att glömma bort är inte det lättaste. Men jag försöker :)
Så idag har dom fått sig en ordentlig rotblöta och det är dags för mig att glömma bort dem ett par veckor igen.
Ja vi får väl se om jag lyckas framöver...


Kommentarer
Postat av: mamma

Klart att du lyckas.

2012-10-09 @ 17:31:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0