Det är så illa så det äcklar mig!

Usch! Jag är förbannad!
Har just tittat på Uppdrag granskning och avsnittet Skammen.
Det handlade om skador som kan uppstå vid förlossning och om barnmorskor som ignorerat dessa skador vilket lett till att kvinnan som drabbades lidit nått fruktansvärt efter förlossningen.

Kvinnorna känner skam över sin kropp och kan inte leva ett normalt liv. Dom vågar inte prata om sina besvär för det är så tabubelagt, de tiger istället både för sig själva och sin omgivning vilket för många leder till kapsejsade äktenskap bland annat.



Jag är evigt tacksam för att jag blev så väl omhändertagen både under och efter min förlossning.
Vi blev proffsigt bemötta från början till slut under vår vistelse på BB-Stockholm och kan inte klaga på någon brist i den vården vi fick.


Fortsättning följer på detta ämne


Kommentarer
Postat av: Janina

Såg det avsnittet också och bara satt med öppen mun. Basera lön på antal man förlöst som spruckit, helt sjukt! Förstår inte varför man inte vill andra väl, och varför man är emot enkla "knep" för att kontrollera! Vi diskuterade programmet i mammagruppen och dr som sprack rejält där hade fått det ordentligt kontrollerat och uppmärksammat iaf, så fl/bb i Falun är också ok!

2012-09-28 @ 22:54:07
URL: http://schanina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0