Inte så onödigt som det låter :)

Efter loppisen åkte vi in till Norrtälje för att handla lite käk bland annat. Dessutom ville jag in på blomsterlandet för att köpa några ljung att sätta i lådan här hemma på trappan. Men på något märkligt vis kom jag inte ut från affären med några ljung enbart, utan jag kom ut med ett stort träd, en klematis, lite andra höst blommor samt två säckar jord... Hmmm, märkligt ;)
Dom sålde ju ut träd/buskar samt perenner till 50% rabatt så jag kunde ju självklart inte låta bli!!!
Trädet är ett körsbärsträd. Vår doppresent till Albin. Vi har ju pratat om det länge att köpa både körsbär och plommonträd, så nu kan vi bocka av hälften från den listan.
Klematisen kunde jag bara inte motstå när jag såg dess blomma! Vit med lila mitt. Ljuvlig! :) Måste erkänna att jag nog är lite svag för just klematis...
Tror nog att den kommer göra sig fint vid trappan och ge ett välkomnande intryck ;)
Jorden var jag tvungen att ha så att jag kan ta in mina pelargoner nu innan frosten kommer.
Så egentligen var det ju inga onödiga inköp alls jag impulshandlade.
(vem försöker jag lura?)

Man kan säga att vi var en djungel på hjul när vi åkte hem med det stora trädet.
Albin är ju hel faschinerad av trädkronor ute och nu hade han ju en helt egen trädkrona precis ovanför huvudet INNE i bilen. Undrar vad han tänkte? :)
Han blev så paff att han tuppade av!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0