50 veckor

Det har gått bra att fördriva denna dag också.
Tredje maskinen med tvätt snurrar där nere och dammsugaren har luftats. Att ha hund som drar in grus, sand, barr och löv m.m. kombinerat med en halvt vild och nyfiken unge är inte den mest optimala kombinationen. Jag undrar hur många gruskorn ungen hunnit svälja alla redan? Han är så jädrans snabb med att plocka upp små korn från golvet och stoppa in dem i munnen. De gånger jag hinner se rackartygen och ska försöka fiska ut skräpet ut munnen på honom så biter och kniper han ihop munnen allt han bara orkar och lyckas jag få in ett finger så är han inte sen med att bita tag ordentligt i det. AJJJ!!! Dammsuga skulle behövas göras flera gånger om dagen här, iallafall i hallen för ändå om jag torkar av jycken ute på trappan så kommer det ändå in skräp.

Nu sover snart Albin sin andra tupplur för dagen. Det tar på krafterna att vakna tidigt.
När han väl somnat ska jag fixa iordning mig lite för vi tänkte åka in för att möta Peter när han slutar jobba och handla lite.

Och som rubriken lyder blir vår lille pojk hela 50 veckor idag, enligt mormor Siv som fortsatt håller räkningen :)
Kan ni tänka er att det vankas 1 års kalas här om bara några få veckor?!?! Jag kan då inte förstå det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0