Bullbak

Det blev ett bullbak här idag. Jag velade först om jag skulle dra igång och baka för tänk om Albin inte alls hade lust att låta sin mamma baka och degen då skulle bli överjäst eller något i den stilen.
Men efter promenaden, som Albin ej somnade av satte jag honom i stolen och drog igång det hela. Han satt nöjd och åt äpple medan jag gjorde degen. När den sedan stod på jäsning gick jag och la Albin för en tupplur och lagom när degen var färdig jäst hade han slumrat in så gott. Sedan sov han sig igenom hela bakning, andra jäsningen och vaknade lagom när sista plåten stod i ugnen. Perfekt! Mammas duktiga pojke! :)

Sedan har vi ätit lunch och lekt en massa, eller Albin går och går och går omkring här hemma och bär på prylar men jag antar att det är hans sätt att leka för tillfället. Huvudsaken är att han är nöjd och glad, vilket han alltid är så länge han inte är hungrig :)
Och nu har han fixat och grejat så mycket att han är sovnödig igen.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad duktiga ni är!

2013-04-19 @ 16:06:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0